A Counterpoint piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy négy eladott mobiltelefonból jelenleg három sorolható az okostelefonok közé, vagyis az úgymond hagyományos “butamobilok” vagy featurephone-ok részesedésre 2015 közepére 25 százalékra csökkent.
Amennyiben a komplett mobiltelefon piacot nézzük, akkor 19 százalékos részesedésével messze a dél-koreai Samsung uralja a szektort, melyet a 10 százalékos amerikai Apple, illetve a 7 százalékos kínai Huawei követ a sorban. A Microsoft (Nokia) 6 százalékos, a ZTE, a Xiaomi, az Alcatel (TCL) és az LG egyaránt 4-4 százalékos, a Vivo, az Oppo és a Lenovo pedig mind 2-2 százalékos piacrésszel bír.
Okostelefon fronton ugyancsak a Samsung uralkodik a maga 21 százalékos részesedésével, utána pedig a 14 százalékos Apple, a 9 százalékos Huawei, az 5 százalékos Xiaomi, az ugyancsak 5 százalékos ZTE, a 4 százalékos LG és a 3 százalékos Alcatel (TCL) következik a sorban. Érdekesség, hogy jelenleg már minden második eladott smartphone LTE (4G) kompatibilis.