A Nike tizennyolc év után szállt ki a félmaraton szponzorációjából, egyébként Európában utolsóként a budapestiből, ugyanis a cég megszüntette a nagy szabadidős rendezvények támogatását.
Ezzel együtt is példátlanul hosszú ideig támogatta a Budapest Sportiroda által megszervezett eseményt, amely egyébként 1984 óta folyamatosan fejlődik (1994-ben és 1995-ben szünetelt, azután újult meg a sportszergyártó támogatása mellett).
Tavaly 13 ezren által rajthoz, köztük 4 ezer külföldi, és pont ez utóbbi tény vonzó a két fél számára. Kocsis Árpád, a BSI versenyigazgatója a csütörtök délelőtti sajtótájékoztatón elmondta, öt céggel tárgyaltak a Nike kiszállása után, és szinte nem is volt kérdés, hogy a Wizz Airt választják. Mi jegyezzük meg, igen ritka az a magyarországi sportesemény, amely mellé szívesen állnának önként is a szponzorok – a félmaraton ilyen.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója is azt reméli, hogy vonzó lehetőséget ajánlanak majd az idei utazó futóknak a járataikkal, valamint turisztikai csomagjaikkal. Ez jelenthet kedvezményes jegyárakat, valamint a vállalatcsoport szállásokat ajánló részlegének ajánlatait is.
A Wizz Air is töretlenül fejlődik: Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága már 35 országban van jelen, 1700 alkalmazottal bír, flottája 45 darab Airbus A320-as gépből áll. Ez utóbbi szám már idén 9-cel bővül, de 2019-re elérik majd a 100 fős gépflottát is.
A cég 19 állomásról több mint 300 útvonalon 96 célállomásra szállít utasokat, a központ (beleértve a többi közt a pilótaképzést, a légiutaskísérő-képzést vagy épp a könyvelést) Magyarországon van. Tavaly 13 és fél millió utas választotta a rózsaszín-lila társaság gépeit.
Most örülnek, hogy a világ egyik leghangulatosabb, legszebb panorámáját nyújtó sporteseménye mellé állhatnak. Emellett élére állnak a Run in Budapest kezedeményezésnek is, ez fogja össze a Wizz Air Budapest Félmaratont, a Spar Budapest Maraton Fesztivált és a Telekom Vivicittá Városvédő Futást.
A cég természetesen anyagilag is támogatja a Félmaraton megrendezését. A Wizz Air jövő héten egyébként egy újabb desztinációt jelent majd be. Váradi József közölte, hogy a tengerentúlra nem terveznek gépeket indítani, a flotta repülőgépei nagyjából 6 órát töltenek a levegőben, ez behatárolja a lehetőségeket. Folytatják ugyanakkor a keleti terjeszkedést, a közelmúltban a többi közt Dubaj, Baku, Doneck került fel a Wizz Air-térképre.
A Félmaratont szeptember 14-én rendezik meg.