A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa megszüntette a holland Booking.com B.V. ellen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indult versenyfelügyeleti eljárást. A végzés a versenyhatóság honlapján jelent meg.
A GVH tavaly augusztus 25-én indított eljárást a Booking.com-mal szemben, miután észlelte, hogy a cég népszerűsítésére egyes hirdetéseiben a “Garantált a legjobb ár” kifejezést alkalmazza. Kérdéses volt, hogy a fogyasztók objektív képet alkothatnak-e arról, hogy másoknál történő szállásfoglalás esetén a www.booking.com weboldalon lévő árakhoz képest hasonló vagy kedvezőbb árat érhetnek-e el.
A közzétett végzés szerint a Booking.comon a “Garantált legjobb ár” link minden esetben aktív felület. A kurzort efelé mozgatva, az alábbi szöveg lesz látható:
“Célunk, hogy Ön mindig a legkedvezőbb áron foglalhasson a Booking.com oldalán. Amennyiben foglalása után a mi árainknál kedvezőbbet talál bármely más weboldalon, tudassa velünk! Egyszerűen csak adja meg a weboldal címét és mi minden jogos igény esetén az alacsonyabb árhoz igazítjuk árainkat. A legjobb ár garanciája azt jelenti, hogy Ön garantáltan az adott időszak legalacsonyabb árain foglalhat szállást! Ha valamely más weboldal ugyanazokra a dátumokra alacsonyabb áron kínálja ugyanazt a szállást, késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. Árunkat a másik ajánlathoz igazítjuk.”
A versenytanács indoklása szerint az ügyben nem nyert bizonyítást az, hogy a fogyasztók megtévesztésére, az ügyleti döntésük jogszerűtlen befolyásolására lenne alkalmas az üzenet. Mivel a kereskedelmi gyakorlat megtévesztésre, illetve az ügyleti döntés tisztességtelen befolyásolására való alkalmasságának megítéléséhez szükséges információk az eljárásban nem álltak rendelkezésre, ezért a versenytanács az eljárást megszüntette.