Azt már régóta tudjuk (és az i-termékek tulajdonosai boldogan el is viselik), hogy az Apple eszközei több szinten is belemásznak a privátszféránkba, például rögzítik és továbbítják a helyzetünket, figyelik a kommunikációs csatornáinkat. Ennek ellenére az almás vállalat vezetői már sokszor, sok fórumon hangoztatták, hogy ők bizony sosem kémkednek olyan szinten a felhasználók után, mint például a Google vagy a Microsoft, akik a szolgáltatásaikban megjelenő hirdetések testre szabására hivatkozva “szkennelik” az ügyfelek levelezését és egyéb adatait.
Ehhez képest most egy olyan beadványt nyújtottak be az amerikai szabadalmi hivatalhoz, amely szerint többek között (szintén a hirdetések hatékonyabb célzását említve) a felhasználóik konkrét vagyoni helyzetét figyelnék. A tervezett hirdetési platform lényege, hogy az alkalmazásokban és szolgáltatásokban aszerint jelenhetnének meg reklámok és ajánlások, hogy mi olvasható ki az adott felhasználó bankszámlájáról. Ha az illető például több pénzzel rendelkezik, vagy gyakoribb tranzakciókat bonyolít, drágább ajánlatok is felbukkanhatnak a kis hirdetésekben, míg egy szerényebb anyagi helyzetben lévő Apple-júzernek olcsóbb termékeket és szolgáltatásokat engedne át a szűrő.
Természetes, valahol a felhasználók érdeke, hogy ha már hirdetéseket kell bámulniuk, legalább olyanok bukkanjanak elő, amik tényleg valamelyest érdekelhetik. De vajon milyen mélységig vizsgálhatják ehhez az általunk szívesen titokban tartandó adatainkat? Arról egyelőre nincs hír, hogy mikor tervezik a rendszer gyakorlati megvalósítását, és persze az is lehet, hogy valamilyen engedélyeztetési fázison ebben a formában nem megy át az ötlet, de azért jó tudni róla, hogy terv szintjén már létezik.