Tavaly a hazai lakosság közel fele, 4,6 millió magyar internetező regisztrált a Facebookra – írja a mmonline.hu, ahol a Fészbuker.hu ismert emberekkel kapcsolatos adatait elemezgették.
“Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a hazai celebek egyre tudatosabban, saját márkájuk építése és személyes üzeneteik megjelenítése mellett szponzorált, sokszor aktuális kereskedelmi tartalmak közlésére használják a Facebookot” – mondta el a lapnak Bradács András, a Front Page Communications tanácsadója.
A legnépesebb rajongótábort a szinte folyamatosan mindent posztoló Rubint Réka mondhatja magáénak a közösségi oldalon, 667 ezer követőjével. A második helyen a humorista Kiss Ádám áll, 425 ezer rajongójával; harmadikként pedig Nótár Mary énekesnő került fel a listára, rá 363 ezer felhasználó kíváncsi az oldalon. Egyébként a tavalyi évben a második legtöbb lájkolót is ő szerezte; 187 ezren kedvelték oldalát, és ezt csak Kasza Tibinek sikerült megdöntenie, aki 326 ezer követőjéből 216 ezret 2014-ben gyűjtött be.
Furamód a címlapokon gyakran szereplő hírességek nem érnek el túl sok emberhez a Facebookon keresztül. Liptai Claudia 90 ezres, míg Ördög Nóra és Tatár Csilla 54 ezres tábort tudhat magáénak, de Demcsák Zsuzsa 17 ezer követője vagy Vajna Timi 33 ezres rajongótábora sem a személyükre kíváncsi bulvárolvasók számát tükrözi.