Ha bebizonyosodik, hogy a Boeing 777 típusú repülőgép szárnyának ez a darabja a Malaysia Airlines 370-es járatához tartozott, akkor ez lehet a rejtély felderítéséhez vezető első kézzel fogható nyom. A roncsot malajziai, francia és amerikai szakértők vizsgálják. Nagy felbontású mikroszkóppal is megvizsgálják, mert a műszer segítségével esetleg fény derülhet arra, hogy miért zuhant le a gép.
A 370-es járat Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, és egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta a gépnek semmi nyomát nem találták, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem.
A két méter hosszú roncsdarabot a Madagaszkártól ötszáz kilométerre keletre, az Indiai-óceánban fekvő, de francia fennhatóság alá tartozó Réunion szigetének partjára sodorták a tengeri áramlatok, és július 29-én bukkantak rá.