A Paper Boat (papírhajó) nevű indiai üdítőital-gyártó cég nagyszerű kampányt talált ki, amellyel a legkiszolgáltatottabb gyerekeket lehet támogatni. És még legszebb gyermekkori élményeinket is újraélhetjük.
A kihívás őrült egyszerű, és bárki tud csatlakozni (legalábbis mi nem láttunk olyan kitételt, hogy csak indiai userek vehetnek részt a programban). Mindössze ennyit kell tenni: hajtogatni egy papírcsónakot, vízre bocsátani, lefotózni, ahogy lebeg; majd a képet kitenni Instagramra vagy Twitterre (vagy feltölteni a cég site-jának megfelelő aloldalára), és a fotót ellátni a #FloatABoat (úsztass egy hajót) címkével. Ennyi.
Minden egyes lefényképezett csónak után az üdítős cég 20 rúpiát (86 forint) utal a Parivaar nevű civil szervezetnek, amely árvákat, utcagyerekeket; zaklatásnak, szexuális kihasználásnak, gyerekkereskedelemnek kitett lányokat, gyerekrabszolgákat támogat. A befolyt összegből a legszegényebb gyerekek beiskolázását, közoktatásban való részvételét finanszírozzák majd.
A kép forrása: Instagram