A bank szakemberei még az éjszakai órákban kijavították a tegnap kora délután elérhetetlenné vált szolgáltatásokat, az ATM készpénzfelvétel és az internetbanki felület már éjfél körül ismét használható volt.
Ez okozhatta a hibát
Az ügyfélkiszolgálási rendszerek hibáját egy központi számítógép kulcs-alkatrészének meghibásodása okozta, mely tegnap a szolgáltatások leállásához vezetett. A hiba elhárítását a bank munkatársai azonnal megkezdték, a hibás alkatrészt még délután kicserélték.
A banki rendszerek újraindulása a megbízható működéshez szükséges ellenőrzések miatt a tervezettnél hosszabb időt vett igénybe. A Raiffeisen Bank a hasonló esetek elkerülésére szolgáló intézkedéseket megtette, tovább fejleszti rendszereit és infrastruktúráját a még biztonságosabb működés érdekében. A Raiffeisen Bank elnézést kér minden ügyfelétől, kiemelten azoktól, akik számára kellemetlenségekkel járt a leállás, egyúttal köszöni türelmüket.
A Raiffeisen hétfőn közölte, hogy technikai okok miatt átmenetileg nem elérhetők a szolgáltatásai. A leállás az ATM készpénzfelvétel és a bankkártyás vásárlások mellett az internetbankot is érintette, és a bank fiókjai is zárva tartottak. A kártyás vásárlás és az ATM készpénzfelvétel hétfőn éjfél előtt néhány perccel, az internetbanki rendszer (Raiffeisen DirektNet) pedig éjjel egy órakor vált újra elérhetővé.