A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felmérése szerint a távközlési fogyasztói jogokat védő állami intézményekkel elégedettek az ügyfelek – derül ki az NMHH országos felméréséből, amely a hírközlési szektor iránti fogyasztói bizalmat kutatja. Az eredmények alapján nemcsak az előfizetők tudatossága, hanem a bizalma is nőtt a szolgáltatókkal és a szolgáltatásokkal kapcsolatban.
A felmérésben megállapítják többek között, hogy az előfizetők negyede legalább egy számlát olvasatlanul tesz el, és egy részük akár 500-3000 forintos számlanövekedést is tétlenül vesz tudomásul. Hogy mit is jelent ez?
Háromezer forint a határ
A fogyasztók saját bevallásuk szerint viszonylag rugalmasak vagy közönyösek a túlszámlázással vagy a kisebb-nagyobb számlaeltéréssel kapcsolatban. Ha a havi számlán a szokásosnál 500 forinttal magasabb összeg szerepelne, tízből négyen tudomásul vennék, 1000 forintos számlaemelkedés esetén pedig minden hatodik ember mondta, hogy ekkora eltérésnél még nem fordulna a szolgáltatójához.
A felmérés alapján a 3000 forintos eltérés az a felső határ, amely már nem tolerálható a fogyasztók számára, és hajlandóak lépéseket tenni a túlszámlázás vagy eltérés miatt.
Ez a 3000 forint egyébként nagyjából a teljes havi számlaösszegnek felel meg egyetlen szolgáltatás igénybevétele esetén. Az átlagos számlaösszeg ugyanis az NMHH szerint 3998 forint.