Belföld

Szegénységet és tudatlanságot termel az oktatáspolitika?

Bár riportunk segített egy nyolc gyermekes családon, az oktatás egészében teljes a káosz - legalábbis a Demokratikus Koalíció alelnöke szerint.

Úgy tűnik, a Demokratikus Koalíció (DK) szegedi szervezetét az ág is húzza, a “Tanévkezdés előtt” elnevezésű nyílt napjuk előtt ugyanis ismeretlenek az újszegedi irodájuk épületéről leszedték és elvitték táblájukat és a molinójukat. Mégsem tesznek feljelentést -közölte Orosz Gábor, koordinátor.

A nyílt napon a párt szegedi aktivistái által összegyűjtott tanszercsomagot, füzeteket, íróeszközöket átvevő nyolc gyermekes Király Imre azonban mosolyogva fogadta a Szeged24-et. A nyolc gyermekes családapa azt mondta: róluk írt korábbi riportunk hatására, melyet más médiumok is közöltek, sorsuk országos nyilvánosságot kapott,  így a mostani tanszerek mellett a szegedi önkormányzat szociális irodájától, a budapesti Wesley János Lelkészképző Főiskolától és egy ugyancsak fővárosi magánembertől segítséget kaptak.

Király Imre és családja

Király Imre így már nem gondol az öngyilkosságra. Ahogy arról korábbi riportunkban beszámoltunk: a fűtés, gáz és melegvíz nélkül, a kilakoltatás határán élő család feje így akarta megmenteni siketnéma feleségét és gyermekeit, mert úgy érezte, hogy a magasnak számító rokkantnyugdíja az akadálya annak, hogy segítséghez jusson családja.      

Borulátó volt viszont a nyílt napon résztvevő Niedermüller Péter oktatási szakpolitikus, a Demokratikus Koalíció alelnöke, aki szerint pár nappal a tanévkezdés előtt “teljes a káosz” az oktatásban.  A szakpolitikus szerint miután az  oktatás államosításról szóló törvények végrehajtási utasításai nem készültek el, az önkormányzatoknak – amelyeknek egy része korábban sok milliót ölt bele iskolái felújításába – fogalmuk sincsen, miként  finanszírozzák majd az intézményeket.

Niedermüller Péter

Holott a Hoffmann Rózsa vezette szaktárca már májusra ígérte, a kerettantervek sem készültek el a mai napig, így Niedermüller Péter szerint a pedagógusok is a “legteljesebbb” bizonytalanságban vannak, mind szakmailag, mind az állásukat illetően.

Ráadásul a gyerekek is úgy kezdenek pár nap múlva iskolába járni, hogy “használható információ” híján csak azt lehet tudni, hogy tanév közben az államosítással történik valami, de hogy pontosan mi és miként hajtják ezt végre azt nem. Így az sem ismert, hogy a pedagógusok és a gyerekek a téli szünet után “mire mennek vissza” – vélte a szakpolitikus.

Niedermüller Péter szerint a tankötelezettség 16 éves korra való leszállításával az oktatási kormányzat “funkcionális analfabétákat nevel”, akik majd a közmunkaprogramokba kerülnek, így a szaktárca a “szegénységet, tudatlanságot termeli újra”.

A szakpolitikus álláspontja szerint ugyanis azokat, akik nem tehetősek, és nem tartoznak az oktatási államtitkár által emlegetett “nemzeti középosztályhoz” nem segíti a mai oktatáspolitika, hogy később a munkaerő-piacon versenyképesek legyenek és rugalmasan tudjanak elhelyezkedni. Nekik esélyük sincs, mert a mai oktatáspolitika lényege, hogy a szegényebb rétegeket, amelyeknek nincs pénzük “nem engedi be a rendszerbe” – összegezte véleményét Niedermüller Péter.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik