Belföld

2014-ben kezdik az új komáromi Duna-híd építését

Az új híd építése 2014 márciusában indulhat, melyet a tervek szerint rákötnek majd az M1-es autópályára is, ami fellendülést hozhat a térségnek.

Az új komáromi Duna-híd építése 2014 márciusában indulhat – hangzott el Érsek Árpád közlekedési államtitkár és Bastrnák Tibor (Híd) parlamenti képviselő közös révkomáromi sajtótájékoztatóján.

Az Új Szó című pozsonyi magyar napilap csütörtöki kiadása szerint a politikusok szerdán egyértelműen cáfolták azt a közelmúltban a SITA hírügynökségben megjelent információt, amely szerint a munkálatok leghamarabb 2015-ben kezdődhetnek el.
A SITA Iveta Fedorovára, a Szlovák Útkezelő Vállalat munkatársára hivatkozva közölte a hírt. Erre reagálva Bastrnák Tibor – aki Révkomárom korábbi polgármestereként egyik kezdeményezője volt a híd-projektnek – felkérte az államtitkárt, forduljon hivatalos tájékoztatásért az útkezelőhöz a csúszás okának kiderítése érdekében.

A cég vezérigazgatója, Pavel Pavlásek a napokban levélben számolt be a híd előkészületi munkáiról és a feladatokról. A  menetrend szerint 2013 márciusáig kell kiegészíteni a tervdokumentációt, még az év júniusáig kiadni az építkezési engedélyt, 2014 januárjáig lefolytatni a közbeszerzést a kivitelező kiválasztására, és 2014 márciusában kezdődhet az építkezés.

Mind a magyar, mind a szlovák fél uniós forrásból szeretné finanszírozni a híd megépítését. Érsek Árpád szerint éppen ezért startra készen – jóváhagyott tervekkel és közbeszerzés során kiválasztott kivitelezővel – kell várni a pályázati időszak kezdetét.
Az ésszerűség azt diktálja, hogy a majdani hidat rákössék a Csallóközön keresztül vezető R7-es gyorsforgalmi útra; ennek végleges nyomvonala még nem ismert, annyit lehet tudni, hogy Érsekújvár mellett halad majd, és vagy délről, vagy északról kerüli meg a várost.
Az új híd, illetve annak rákötése a Magyarországon alig 10 kilométerre húzódó M1-es autópályára, nálunk pedig az R7-es gyorsforgalmi útra, nagyban lendítene térségünk infrastruktúráján. Új munkahelyek pedig ott létesülnek elsősorban, ahol jól kiépített úthálózat fogadja a befektetőket” – tette hozzá Bastrnák Tibor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik