A különböző virtuális sisakok, illetve szemüvegek az elmúlt évtizedekben időről időre felbukkantak, aztán pedig rövid pályafutást követően általában gyorsan eltűntek a süllyesztőben. A Samsung nem titkoltan abban bízik, hogy ezúttal nem ez lesz a történet vége: a szeptemberi IFA 2014-en bemutatkozott a Gear VR, mely a gyártó első ilyen jellegű kütyüje.
Az újdonság ezekben a napokban bukkant fel többek közt Belgiumban, Hollandiában, Németországban és Svédországban, még pedig 199 eurós (62 ezer forint), illetve 2390 svéd koronás (78 ezer forint) áron. Ehhez képest az USA-ban szokás szerint csak 199 dollárt (54 ezer forint) kóstál a kütyü, mely jelenleg csak az AT&T, a Best Buy és a Samsung online boltjaiban kapható, február 8-ától viszont több mint 100 Best Buy kereskedésben is elérhető, illetve kipróbálható lesz. A magyarországi debütálással kapcsolatban egyelőre csak annyit tudunk, hogy az elkövetkezendő hetekben nem érkezik meg hozzánk a készülék.
A dél-koreai vállalat nem egyedül fogott bele az újdonság fejlesztésébe, hanem segítséget kért az e tekintetben immár komoly tapasztalattal rendelkező Oculus Rift fejlesztőktől. A végeredmény pedig egy olyan, fejünkre húzható, illetve viselhető kütyü lett, melyben többek közt egy gyorsulásmérő, egy giroszkóp, egy digitális iránytű és egy közelségérzékelő is helyet kapott. A képmegjelenítésről, illetve a számítási feladatok elvégzéséről azonban nem maga a készülék, hanem a beletett, mintegy 200 ezer forintos Galaxy Note 4 okostelefon gondoskodik.
A rendkívül könnyű és ergonomikus kialakítású Gear VR folyamatosan figyeli, hogy milyen irányba fordítjuk a fejünket, és a kijelzőn megjelenített vizuális tartalmakat ennek megfelelően alakítja, végeredményképp pedig 360 fokos térélményben és 96 fokos nagylátószögben lehet részünk, legyen szó mozifilmről, vagy akár játékról. Az oldalsó kezelőszervek révén egyszerűen kezelhető az egyébként villámgyorsan működő készülék, azonban a felbontással nem lehetünk teljesen elégedettek. Hiába a Note 4-féle 2560×1440 pixeles QHD felbontás, ha ennek felét a 3D megjelenítés miatt kapásból elbukjuk, és ha a képet nagyon közelről bámuljuk. Ezenkívül azt sem tudni, hogy az elkövetkezendő időkben vajon milyen mennyiségben érkeznek majd a Gear VR-ral kompatibilis tartalmak.