Pénzügy

Felgyorsulhat a földhivatali ügyintézés

számítógép (számítógép)
számítógép (számítógép)

Februárban megkezdődik a társasházak és lakásszövetkezetek alaprajzainak, alapító okiratainak digitalizálása a földhivatalokban.

Az érdeklődők eddig kizárólag papíralapon, a földhivatalokban tudtak hozzájutni a társasházak és a lakásszövetkezetek ügyirataihoz. Ez nemsokára megváltozhat. A Napi Gazdaság cikke szerint ugyanis mintegy százezer ügyirat elektronikus átalakítását kezdik meg februárban.

A fejlesztés után az interneten keresztül is hozzájuthatnak majd az ügyfelek az adatokhoz, és elektronikus úton nyomon követhetik az ügyintézést.

Így zajlik majd a digitalizálás

A következő hónapokban a 2008 és 2012 közötti időszak alaprajzait, alapító okiratait és egyéb információit alakítják át elektronikusan hozzáférhető dokumentummá. Legtöbb teendője a fővárosnak és Pest megyének lesz, hiszen az akták hatvan százaléka ebben a régióban keletkezik. Mint Borsay Tamás, a Fővárosi Kormányhivatal Földhivatalának vezetője a lapnak elmondta, Budapesten öt év alatt csaknem 13 ezer társasházi ügyet kezdeményeztek az érintettek.

Augusztusig elkészülnek

A fővárosban jelenleg a feldolgozás előkészületi munkálatai zajlanak. Februártól a hivatal honlapján és az ügyfélszolgálatokon tájékoztatni fogják azokat a lakókat, akiknek az ügyeit a feldolgozás éppen érinti, az éppen digitalizálás alatt álló papírokról ugyanis esetenként csak néhány nap késéssel tudnak kiadni másolatot.

A program augusztusi zárása után viszont személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában, a korábbinál olcsóbban, sőt több ügytípusban ingyen juthatnak hozzá az ügyfelek a dokumentumokhoz. Ennek részleteit jogszabály határozza majd meg – számol be a lap.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik