A közútkezelők – a nem kellően dokumentált kátyú, illetve az általa okozott kár mellett – többnyire azzal utasítják el a kártérítést, hogy például a vezető gyorsabban hajtott a megengedettnél, tábla jelezte az úthibát, illetve a vezető elhajtott a helyszínről és csak később intézkedett a kára miatt – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Az autó sérülését elsősorban fényképpel lehet bizonyítani, de ajánlott – a méretek érzékeltetésére – beazonosítható eszközt tenni a kátyú, illetve a sérülés mellé. Akit komolyabb kár ért, annak ajánlatos rendőrt hívni, illetve feljegyezni a szemtanúk adatait.
Az országos közutak és az autópályák kezelője a Magyar Közút Nonprofit Zrt., míg a lakott területeken belül az önkormányzatok a közútkezelők. A Magyar Közút múlt év novemberében vette át az autópályák kezelését az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től.
A FBAMSZ a felsorolt problémák miatt javasolja az autósoknak a kátyúkár biztosítást.