Az Uber lényege, hogy ahelyett, hogy az ember egy céget hívna fel, hogy küldjenek autót, az okostelefonos applikáció segítségével választhatsz egyet a közeledben furikázók közül. Nem csak profi sofőrök várják a jelentkezést, hanem bárki, aki regisztrál. Az árak pedig aszerint alakulnak, hogy milyen autót és milyen sofőrt kért az ember. De azért rendre olcsóbbak, mint a hagyományos taxitársaságok tarifái – írja a 444.
A szolgáltatás 36 ország 130 városában indult már el, és mindenhol felforgatta a személyszállítási piacot. Kiiktatták a közvetítő szereplőt (taxitársaságot), és közvetlenül kapcsolják össze a keresletet a kínálattal. És mivel nincs szükség diszpécserekre meg autóflottára, könnyedén tudnak alacsonyabb árakat kínálni, mint a hivatásos versenytársak. Az út végén nincs közvetlen fizetés, az út árát az utas bankkártyájáról vonják le. 80 százalék megy a sofőrnek, 20 az Ubernek.
Az Uber terjedésének nagy vesztesei a profi taxisok. Az Egyesült Államokban is, egymást érték a perek, a feljelentések a versenyhatóságoknál, és most ugyanez történik Európában is, több nagyvárosban taxisok sztrájkjától kísérve.
Nemrég Budapestre is több menedzseri állást is hirdetett meg az Uber. Egyelőre a helyi központ kiépítése zajlik, de minden jel szerint előbb-utóbb nálunk is elindul a szolgáltatás. A hazai taxitársaságok vezetői és a BKK képviselői épp két hét múlva fognak összeülni, első napirendjük pont az Uber lesz.