Túl tökéletesre sikerült Julia Roberts színésznő és Christy Turlington modell képe két reklámban. A brit reklámfelügyeleti hatóság (Advertising Standards Agency) a túlzott retusálás miatt betiltotta két kozmetikum hirdetését Nagy-Britanniában, arra hivatkozva, hogy félrevezetik a fogyasztókat a magazinokban megjelent fotók. A fényképeken a L’Oreal kozmetikai vállalat alapozóit reklámozzák a hírességek.
Egy liberális demokrata parlamenti képviselő indítványozta, hogy a hatóság indítson vizsgálatot, mert digitálisan manipulált képeket használtak fel, így a Maybelline és a Lancome márkákat népszerűsítő hirdetések megtévesztőek. Jo Swinson szerint a színésznő és a modell természetes szépsége nem szorul olyan erőltetett digitális sminkelésre, mint ami a képekről visszaköszön. A képviselőnő régóta kampányol a hirdetési manipulációk ellen.
A hatósági megállapította: a reklámok megsértik az etikai alapelveket, mivel erősen túloznak és félrevezetőek, semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy a hölgyek tükörsima arcához a reklámozott termékeknek bármi köze is lenne. A L’Oréal beismerte, hogy az arcképeket digitálisan retusálták, de a fotók a cég szerint mégis a valóságnak megfelelő képet adnak. A francia cég azt állítja, hogy termékeinek pozitív hatása tudományosan megalapozott. Arra hivatkoznak, hogy felmérések szerint termékeik használata hölgyvásárlóik többségének a kívánt eredményt hozta.
A skót képviselőnő örül a hatóság döntésének. Mint mondta, ez ébresztőt fújhat a többi hirdetőnek is, hogy „térjenek vissza a valóságba”. Jo Swinson ugyanakkor sokkolónak nevezte, hogy a L’Oréal még a reklámfelügyelő bizottságnak sem mutatta meg a Julia Roberts-ről készült eredeti fotókat, arra hivatkozva, hogy a színésznő a szerződésben kikötötte, senki nem láthatja a retusálatlan fotókat. „Amikor minden negyedik brit ember elégedetlen a testével, itt az idő arra, hogy kimondjuk: az idealizált fotók torzítják a szépségről alkotott képet” – mondta a képviselő.