Nagyvilág

A magas üzemanyagárak ellenére nőtt a Lufthansa bevétele

2005 első negyedévében a Lufthansa csoport 3,9 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, amely megegyezik a tavalyi év eredményével. A forgalmi bevétel 3,2 százalékkal emelkedett a megnőtt értékesítések és a Lufthansa Cargo átlagon felüli teljesítményének eredményeként.

Az első negyedév működési eredménye 90 millióval emelkedett az előző év azonos időszakához képest, elérve így a mínusz 26 millió eurót. A csoport adózás utáni eredménye 2005 első negyedévében mínusz 116 millió euró. Tavaly, ugyanekkor 62 millió eurós eredményről számolt be a légitársaság. A működési költségek elérték a 4,3 milliárd eurót, megközelítve a tavalyi év Q1 időszakának kiadásait. Az üzemanyagköltség 35,1 százalékkal emelkedett, elérve a 458 millió eurót.

A csoport néhány kulcsfontosságú döntést hozott az első negyedévben. Integrálták a Swisst, kiterjesztették a menetrendszerinti járathálózatot, kedvezőbb csatlakozásokat és összehangolt törzsutas-programokat alakítottak ki.

A Lufthansa akciótervet dolgozott ki a gazdálkodásához, amely szerint a vállalatnak 2006-ban 1,2 milliárd eurós eredménynövekedést kell produkálnia. Az idei év eredményeként megcélzott 780 millió eurós növekedésből az eddig megtett gazdasági lépésekkel 515 milliót már gyakorlatilag magáénak tudhat a vállalat. Az idei év egészében a Lufthansa a tavalyihoz hasonló profitot vár.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik