Nagyvilág

17,7 százalékkal több Puma cipőt adtak el

A német Puma sportszergyártó adózott eredménye a második negyedévben 58,9 millió euróra nőtt a tavalyi második negyedévi 52,3 millióhoz képest. Fő termékéből, a sportcipőkből a forgalom növekedése 17,7 százalékot ért el, értékben egymilliárd eurót.

Az üzemi eredmény 81,9 millió euróra emelkedett 74,4 millióhoz képest, a forgalom 395 millió euróra bővült 352,3 millióról. A Pumánál 10 százalékos bevétel-növekedést jósoltak az egész évre, javítva a korábbi 5-9 százalékos terven. Egyszersmind 264-274 millió eurós éves adózott eredményt valószínűsítettek az idei évre.

A cég erősíteni kívánja jelenlétét az amerikai és az ázsiai piacokon és akvizíciókkal jelentős mértékben növelni tervezi forgalmát az elkövetkező években. Az öt évre lefektetett vállalati stratégia keretében termékpalettáját kiterjeszti a golf- és autósportra is.

A konszern szigorú feltételek alapján választja ki a megvásárlása szóba jöhető sportfelszerelés és életmód márkákat. A szükséges befektetések nagyságrendjét 500 millió euróra teszi a Puma igazgatótanácsának elnöke Jochen Zeitz. Az elkövetkező öt évben emellett további 500 millió eurót kíván fordítani az osztalék kifizetések fokozatos növelésére és részvény visszavásárlásokra.

Tavaly a Puma AG forgalma több mint 20 százalékkal 1,530 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,274 millióról.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik