– Miként értékeli a közelmúltban elnyert Good CSR-díjat?
Elsősorban azt jelenti, hogy az évek óta folytatott átgondolt és kidolgozott CSR-tevékenységünket ismerik és elismerik. Cégen belül is folyamatos hangsúlyt helyezünk arra, hogy a társaság teljes működését áthassák a felelős vállalati működés elvei, és kollégáink is osztozzanak a sikerekben, elismerésekben. A Good CSR-díjának hírét a többi sikerhez hasonlóan megosztottuk kollégáinkkal, hiszen fontos számunkra, hogy ne csak a sajtóból, hanem első kézből, házon belülről is értesüljenek a jó hírekről.
– Immár tizenötödik alkalommal adták át saját díjuk, a Példakép Alapítvány elismeréseit. Mennyire ismert és népszerű ez a kezdeményezés?
<#zaras_mm#>Az alapítványt 2004-ben hoztuk létre, és örömmel nyugtázhatjuk, hogy a kezdeményezés népszerűsége töretlen, ismertsége pedig folyamatosan növekszik. A példaképek tevékenységét egyébként folyamatosan népszerűsítjük olyan csatornákon, ahol a közvélemény legszélesebb palettája értesülhet a jó példákról. Az idén létrehoztuk a példakép blogot is, ahol egész évben hozzáférhetők díjazottaink beszámolói.
– Mit tart a Pannon a jelen és a közeljövő legnagyobb CSR-kihívásának?
Társadalmi felelősségvállalásunk négy stratégiai területre oszlik: a biztonságos és elérhető információs technológia biztosítása, a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok érvényesülésének támogatása, a klímaváltozás elleni aktív fellépés és a közvélemény formálása, valamint jó példák közvetítése a magyarországi gazdálkodó szervezetek felé, hogy minél jobban terjedjen a felelős menedzsmentszemlélet. Ezek olyan célok, amelyek bármilyen gazdasági környezetben megállják a helyüket, ám a legnagyobb kihívásnak azt tartjuk, hogy a válságos időkben is fenntartsuk felelősségteljes működésünket a vállalaton belül és a külső környezetünk támogatásában.