Az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió finanszírozásával tavaly márciusban indult útjára a Kontakt Tolmácsszolgáltatás, amely a siketek és nagyothallók számára lehetővé teszi a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést. A fejlesztés segítségével a kommunikációjuk akadálymentessé válik úgy a munkahelyeken, mint az oktatásban, az egészségügyben vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor.
A szolgáltatás közel egyéves tesztidőszaka során 1250 kölcsön tabletet biztosítottak kipróbálásra azoknak a jelentkezőknek, akik nem rendelkeztek a teszteléshez megfelelő saját számítógéppel vagy okostelefonnal, és vállalták a teszteléssel járó kötelezettségek teljesítését.
A Kontakt Tolmácsszolgáltatás bizonyított: mára már 1179 regisztrált ügyfél használja a videoalapú rendszert. A magyarországi közel hetvenezres siket és nagyothalló társadalom számára kifejlesztett program nemcsak a fogyatékkal élők, de a társadalom egésze számára nyit új ablakot egymás megértésének, elfogadásának és az érintettek integrációjának irányába.
A szakmai konferencián dr. Kósa Ádám SINOSZ-elnök és európai parlamenti képviselő elmondta: „a projekt tavaly márciusi elindulása óta egyenletesen nőtt az ügyfélszám. A jelenlegi felhasználószám mellett havonta átlagban közel 8000 hívást bonyolítanak le a rendszernek köszönhetően, ami közel 700 óra tolmácsolást jelent”.
„Nem csupán egy üzleti szempontból jól átgondolt, egyedülálló fejlesztés megvalósításához járulhattunk hozzá, de már az együttműködés kezdetekor is biztosak voltunk abban, hogy a projekt pozitív hatással lesz az Invitel szemléletmódjára. A program iránti elkötelezettségünk az elmúlt időszakban még erősebbé vált, ezért szinte természetesnek éreztük, hogy az Invitel ügyfélszolgálati irodáiban is elérhetővé kell tennünk ezt a megoldást. Az együttműködés keretében már megtörtént a szegedi és a veszprémi Invitel Pont dolgozóinak képzése, valamint az irodák megfelelő eszközökkel való felszerelése. Így a Kontakt Tolmácsszolgálatot saját eszköz nélkül is igénybe vehetik mindazok a hallássérültek, akik felkeresik ezeket az ügyfélszolgálati pontokat” – összegezte Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója.