A Daimler első embere, Dieter Zetsche szerint az alkatrészhiány kezd komolyabb feszültséget okozni a minden idők legnagyobb válságából éppen csak magához tért ágazatban. Az autógyárak főként az ázsiai kereslet megugrásának köszönhetően maximális kapacitással dolgoznak, s ezzel nem tudnak lépést tartani a beszállítók – részben azért is, mert a válság során a kereslet megcsappanása miatt sokan tönkrementek.
“A Volkswagennél olyan magas szintre nőtt a gyártás, hogy akadozik termelés” – mondta a társaság szóvivője a német auto motor sport hírportálnak. Ezért döntöttek úgy, hogy egy napra leállítják a gyártást a VW központi üzemében, Wolfsburgban. A leállás a Golf, a Tiguan és a Touran modelleket érinti, ezekből naponta háromezer darabot állítanak elő az üzemben.
A stuttgarti Daimlernél egyelőre nincsenek problémák a szóvivő szerint, és a BMW-nél sincsenek tervek a gyártás átmeneti leállítására.