Ez azonban nem jelenti a finn teljes visszatérését, amit hárman is megerősítettek. „Számomra a DTM az első számú, persze soha nem lehet tudni” – mondta Häkkinen. „Sokat segíthet a csapatnak Mika, és tapasztalatával még sikeresebbé teheti téli tesztprogramunkat, de nem tervezünk vele további teszteket” – nyilatkozta Ron Dennis, a McLaren vezetője, akivel Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója is egyetértett: „A tesztből nem szabad olyan következtetést levonni, hogy Mika vissza fog térni a Forma–1-be.”
Marketingfogás?
Nehéz megmondani, hogy mennyire jelent ez a teszt előnyt a csapat számára, illetve mennyire marketingfogás, hiszen Häkkinen 2001 óta nem ült Forma–1-es versenyautóban, a sport pedig azóta sokat változott. A versenytapasztalata viszont megmaradt, mert három év pihenő után, 2005-től a DTM-ben folytatta pályafutását.
Mindenesetre Häkkinen 1998-ban és 99-ben is megszerezte az egyéni világbajnoki címet a Forma–1-ben és 20 futamgyőzelmet tudhat magáénak, így igen tapasztalt. Másfelől az is igaz, hogy jelenleg leginkább Pedro de la Rosa információi alapján fejleszthetnék az autót.
Új pilóták
Ő jelenti a folytonosságot a McLaren pilótái között, miután mind Juan Pablo Montoya, mind Kimi Räikkönen elhagyta a csapatot, ő pedig már évek óta dolgozik teszpilótaként, az utóbbi öt versenyen pedig versenyzőként is.
2007-ben teljesen új felállással vág neki a McLaren az évnek, Fernando Alonso és Lewis Hamilton vezetheti majd az ezüstnyilakat. Ők azonban nem sokat segíthetnek, Alonsót december 31-ig szerződés köti a Renault-hoz, Hamilton pedig eddig a GP2-ben versenyzett, tapasztalatlan.
Egy tesztnél pedig igen fontos a megbízhatóság, a tapasztalat és a határon autózás is, különben nehezen értékelhető, hogy az adott változtatás javított vagy rontott. Persze lehet, hogy Häkkinen csak alkatrésztartóssági próbát végez majd. Tehetségénél fogva felfedheti az idei autó gyengeségeit is.