Élet-Stílus

Leiskolázták a mezőnyt a Ferrarik Németországban

Tiszavirág életű lett Kimi Räikkönen-nek az időmérő edzésen mutatott fölénye. A finn nem hibázott, megint a technika babrált ki vele. A futamon pedig az történt, amit a Ferrari akart.

“Szeretem ezt a pályát, de eddig nem volt túl kedves hozzám.” – mondta még az időmérő edzés után Kimi Räikkönen. A finn pilóta ugyanis eddigi pályafutása során még soha nem tudta befejezni a hockenheimi versenyt. Vélhetően idén sem lesz felhőtlenül boldog a McLaren versenyzője, hiszen az első rajtkockából indulva végül csak harmadik lett, pedig nyerhetett volna.

A jégembernek becézett versenyző gyors volt, de az első boxkiállás alkalmával valami probléma volt a bal hátsó kerékkel, ami miatt időt veszített. Ám miután jó taktikát választott a McLaren, Räikkönen a könnyű autóval újra fel tudott zárkózni. Autója végül a verseny után még ki is gyulladt, amit a pilóta maga oltott el.

Tökéletes versenyt zárt viszont a Ferrari csapat. Ahogy várható volt, a kerékcserék alkalmával tovább tudtak a pályán maradni, mint ellenfeleik, majd Räikkönen kálváriája után simán az élre álltak. Michael Schumacher és Felipe Massa egymás mögött vonatozva, nagy fölénnyel megszerezték az első két helyet, nagyon fontos 18 pontot gyűjtve ezzel. Michael Schumacher idén ötödik alkalommal szerezte meg a győzelmet, sorozatban harmadszor nem tudták megverni, pályafutása során viszont ez már a hetvenedik első hely.

Hektikusan versenyzett Hockenheimben a Renault, hiszen köszönhetően az autók legendásan jó rajtkézségének a rajtnál előrébb léptek, de a verseny tempójuk nem volt túl jó. A futam során volt, hogy Fernando Alonso még a pontszerző helyről is lecsúszott. Ám miután Mark Webber és Rubens Barrichello is kiesett előlük, így végül az ötödik és hatodik helyen futottak célba.

Alonso előnye már csak 11 pont Schumacherrel szemben, míg a Renaultnak is csak 10 ponttal van csak több, mint a Ferrarinak. Szegény Barrichello műszaki hiba miatt esett ki, pedig a Honda hosszú idő után volt újra versenyképes, jó eredményt érhetett volna el. A csapat másik pilótája Jenson Button negyedik lett.

Jót tett Jarno Trullinak, hogy a Toyota újabb három évre leszerződtette, mert megtáltosodott a versenyen. Az olasz motorcsere miatt az utolsó helyről indult, ám ennek ellenére pontot szerzett, egészen a hetedik helyig jött fel.

A Német Nagydíj végeredménye:
1. M.Schumacher Ferrari B 1h27’51″693 209.278 Km/h
2. Massa Ferrari B + 0’00″720 209.249 Km/h
3. Räikkönen McLaren Mercedes M + 0’13″206 208.755 Km/h
4. Button Honda M + 0’18″898 208.530 Km/h
5. Alonso Renault M + 0’23″707 208.341 Km/h
6. Fisichella Renault M + 0’24″814 208.297 Km/h
7. Trulli Toyota B + 0’26″544 208.229 Km/h
8. Klien RedBull Ferrari M + 0’48″131 207.384 Km/h
9. R.Schumacher Toyota B + 1’00″351 206.909 Km/h
10. Liuzzi Toro Rosso Cosw. M +1 kör
11. Coulthard RedBull Ferrari M +1 kör
12. Speed Toro Rosso Cosw. M +1 kör
13. Albers Midland Toyota B +1 kör
14. Monteiro Midland Toyota B +2 kör
15. Webber Williams Cosworth B +8 kör
16. Sato S. Aguri F1 Honda B +29 kör
17. Villeneuve BMW Sauber M +37 kör
18. Barrichello Honda M +49 kör
19. Heidfeld BMW Sauber M +58 kör
20. De la Rosa McLaren Mercedes M +65 kör
21. Yamamoto S. Aguri F1 Honda B +66 kör
22. Rosberg Williams Cosworth B +67 kör

Michael Schumacher: A legfontosabb a 11-es szám, mert már csak ennyi pont a hátrányom Fernandoval szemben. Nagyszerű munkát végeztünk, remek hétvégénk volt. Kiváló munkát végzett Felipe,
Leiskolázták a mezőnyt a Ferrarik Németországban 1

Massa is remekül versenyzett (vezess.hu)

örülök, hogy a csapattársam. Engem is meglepett, hogy ennyire előre kerültünk, de megragadjuk az alkalmat, és rajta tartjuk a nyomást az ellenfelünkön. Helyenként nagyon piszkos volt a pálya, sok volt a gumi darabka az ideális ív mellett, ami néhol rizikóssá tette a kanyarodást.

Felipe Massa: Ez volt a csapat célja mára. A tegnapi időmérő után úgy láttuk, hogy jó a taktikánk. Mindenki jó munkát végzett, én és Michael arra törekedtünk, hogy a verseny elején elhúzzunk. Nagy változás ez nekem, hogy rendszeresen a dobogón állok, de ez még nem a győzelem.

Kimi Räikkönen: A hőség miatt gyulladt ki az autóm, semmi komoly. Már tegnap gond volt a kocsival, nem sikerült úgy feltölteni üzemanyaggal, ahogy szerettük volna. Elég korán elvesztettem a vezető helyet, mert gond volt a kocsival, nehéz volt kormányozni, nem is hajtottam teljes erőbedobással. Így azt hiszem elégedettek lehetünk a dobogós eredménnyel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik