A TNS Hungary és a Marketing&Media a magyar labdarúgást figyelőknek szegezte a Ferencvárossal kapcsolatos kérdéseit. A válaszok a klub szempontjából igencsak lehangolóak.
A szurkolók 64,8 százaléka nem érzi közel magához a csapatot, ráadásul 67,6 százalék a játékosok teljesítményével is elégedetlen, és a megkérdezettek mindössze egyharmada beszélgetne el egy pohár sör mellett a játékosokkal. A számokból tűélésen kiderül, hogy az utóbbi években – nyilván a klub körüli balhék, az elszegényedés és a kizárás hatására is – csökkent az 1899-ben alapított klub nimbusza.
Ez az érem egyik oldala, a másik egészen más megvilágításba helyezi a Ferencváros megítélést. Soroljuk, a klub az idén ötezernél több bérletet adott el a labdarúgócsapat NB II-es bajnoki mérkőzéseire, ezzel szemben az előző évben – a gárda első osztályú találkozóira – csupán 1700 szezonbelépőt értékesítettek. Arról nem beszélve, hogy a tavalyi átlagnézőszám meg sem közelíti az ideit, a Ferencváros rendre több mint tízezer néző előtt lép pályára mostanság, a Jászapáti elleni idénynyitón pedig telt házat, 15 ezer szurkolót regisztráltak.
“Nem tudom, hogy a felmérést készítő cég milyen klubokkal szimpatizáló szurkolókat faggatott, de úgy gyanítom, nem fradistáknak tette fel a kérdéseit – nyilatkozta a FigyelőNetnek Bognár Zsolt, a Ferencváros védője. – Érezzük, hogy a szurkolóink szeretnek bennünket, idén a másodosztályban nagyon sok néző előtt játszunk. A csapat nevében mondhatom, mindent elkövetünk a pályán, hogy kiszolgáljuk nézőinket, hogy örömet szerezzünk nekik.”
Horváth K. József, a klub kommunikációs igazgatója, akárcsak Bodnár Zsolt, meglepődött a TNS Hungary és a Marketing&Media friss kutatásának eredményeit hallva. “Mi azt tapasztaljuk, hogy mérkőzésről-mérkőzésre többen vannak a Ferencváros fellépésein, és lényegesen jobban érezni a csapat felé áradó szeretet, mint az elmúlt években” – reagált Horváth K. József.
A kutatásról a Marketing & Media szerdán megjelenő száma ír részletesen.