Élet-Stílus

Könnyű bliccelni az autópályákon

Több tízmillió forint bevételkiesést okozott, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság januárban lényegesen kevesebb autót állított és büntetett meg, mint egy évvel korábban az Állami Autópálya Kezelő - írta a Népszabadság.

Az Országgyűlés szétverte az autópályadíj-ellenőrzés – zavarokkal, de működő – rendszerét azzal, hogy a közúti közlekedési törvény módosításával a feladatot az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-től, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kezébe adták, de nem biztosították ennek feltételeit.

A közlekedési hatóság lényegében semmit nem kapott a feladataihoz. Az NKH-nak beígért 2,5 milliárd forint csak február közepén érkezett meg számlájára. A valamennyi fizetős utat és a határállomásokat figyelő kamerás rendszer pedig csupán terv maradt: a 17 milliárd forintos beruházással kiépítendő Nagy Testvér nem kapott szabad jelzést a kormánytól.

Ennek a következménye, hogy tizedannyi autót tartóztattak fel és hatodannyi bliccelőt bírságoltak meg az NKH ellenőrei az idén januárban, mint egy évvel korábban az ÁAK mobil csoportjai. További gond a szakhatóságnál, hogy a kormányzati megszorítások jegyében létszámstopot rendeltek el, így az NKH állományából hetven szakember hiányzik a díjköteles autópályákat és a főutakat használók megállításos ellenőrzéséhez.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik