Élet-Stílus

Inkább idegesítőek a mobilos újítások

A modern mobiltelefonok komplexitása leginkább frusztrálja és idegesíti az emberek többségét – mutatta ki egy felmérés.

Egy kutatás szerint az emberek 61 százaléka szerint egy mobilt beállítgatni és használatba venni annak minden képességével legalább olyan nagy feladat, mint bankszámlát váltani – írja a BBC.

A Mformation cég által végzett kutatás szerint a megkérdezettek 85 százalékának okoz valamilyen nehézséget új mobilját kezelni.

A válaszadók ugyanakkor elismerték, hogy jóval több szolgáltatást próbálnának ki, ha azok egyszerűbben lehetnének beállíthatók. Ráadásul a többség nem is szeret ügyfélközpontoktól segítséget kérni, inkább nem használja a szolgáltatást.

További tanulság mind a gyártóknak, mind a szolgáltatóknak, hogy ha egy funkció egyszer vagy kétszer nem működik, arról örökre le is mondanak a felhasználók.

Inkább idegesítőek a mobilos újítások 1

A megoldás több irányába mutat. Egyrészről továbbra is profi módon képzett help-deskes csapatokat kell fenntartani, akik érthetően segítenek az ügyfeleknek. Illetőleg a szolgáltatóknak eleve beállított készülékeket kellene forgalmazniuk.

Másfelől a telefonoknak kell jobban alkalmazkodniuk az igényekhez. Ennek egyik jó példája az iPhone – mondta Geoff Blaber, a CCS Insight elemzője arra utalva, hogy az érintőképernyőn megjelenő kis ikonok használhatóbbak, mint a menük mögé „rejtett” alkalmazások.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik