Az elkövetkező évek gyártási tervei alapján – amelyeket a The Wall Street Journal értesülése szerint november 4-én hoznak nyilvánosságra – az amerikai autógyár palettáján sok Fiat fog leváltani sikertelennek ítélt Chryslereket.
A két vállalat állítólag egy sor olyan, Fiat-technikán alapuló modell fejlesztésén dolgozik, amelyeket az amerikai piac igényei szerint alakítanak ki. Köztük van egy középméretű Chrysler szedán, amelyet 2012 terveznek forgalomba hozni.
A Chrysler a modellválaszték átalakításával megválik több járművétől, már idén leállítják a Jeep Commander gyártását, és jövőre készül el a Dodge Viper és Dakota, valamint a Chrysler Sebring utolsó példánya. 2012-től nem fogják gyártani a Jeep Compass és Patrioit, továbbá a Dodge Caliber és Avenger modelleket.
Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója számára, aki a Chrysler megvásárlása óta az amerikai autógyárat is vezeti, az a legfőbb feladat, hogy életben tartsa az egyre szűkülő piacú detroiti céget 2012-ig, amikor a legtöbb új modell piacra kerül.
Nem valószínű, hogy a következő években jelentős számú Fiat-modellt importálnak Amerikába, mivel a külföldi gyártmányú kocsikat át kellene alakítani az amerikai biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak megfelelően, ami meglehetősen drága folyamat. Az európai autók behozatalát a kedvezőtlen devizaárfolyamok is nehezítik.
A Fiat, amely 20 százalékos tulajdonrészt szerzett az amerikai vállalatban, nem tervez tőkét injektálni a Chryslerbe, technikával és vállalatirányítási tapasztalatokkal kívánja megerősíteni azt.
A Chrysler piaci részesedése szeptemberben 8 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 11 százalékról. Elemzők szerint a Chrysler-modellek iránti kereslet további csökkenése várható, mivel az amerikai fogyasztók érdeklődése a kisebb, takarékosabb autók felé fordult, a Chrysler kínálatában pedig leginkább kisteherautók és városi terepjárók szerepelnek.