Élet-Stílus

Mire számíthatunk Michael Schumachertől?

Minden idők legsikeresebb pilótája 15 éves karrierje során számos emlékezetes pillanattal ajándékozta meg a sport szerelmeseit. A képességei alapján három év kihagyás után is tarthatja a lépést az élmenőkkel, adott esetben még egy gyengébb kocsiban is. Kérdés mire lesz képes.

Forma-1-es karrierjét beugró pilótaként a Jordannel kezdte. Első „éles bevetése” előtt mindössze egy Forma–1-es teszten vett részt, a Belga Nagydíj időmérő edzésén mégis a remek hetedik rajtkockát szerezte meg és több, mint egy másodpercet vert tapasztalt csapattársára, Andrea de Cesarisra.

A versenyen aztán kuplunghiba miatt 400 méter után kiesett. Az edzéseken nyújtott teljesítménye mégis elég volt ahhoz, hogy felfigyeljen rá a Benetton csapat, és a következő futamtól leszerződtesse. Egy évvel később a szezon 16 versenyéből nyolcszor a dobogón végzett, a kedvenc pályáján Spában, elsőként intették le.

A következő videón Ayrton Senna próbál a forrófejű és fiatal Schumacherrel szót érteni egy koccanást követően.

Schumi 1994-ben nyerte első vébécímét. A német nagy csatát vívott a szezon során Damon Hillel, a döntés az utolsó futamra maradt. Schumi egy vezetői hibát követően a gumifalba ment, amikor visszatért a pályára, Hill megpróbálta kihasználni a pillanatnyi megingást és belül elmenni mellette, a következő jobbkanyarban a német ráhúzta a kormányt. A koccanás után egyikük sem tudta folytatni, Schumacher lett a világbajnok.

1995-ben fölényesen megnyerte a világbajnokságot a Benettonnal, de ismét volt kisebb-nagyobb összezördülései Hillel a pályán. Belgiumban vizes pályán, száraz slick gumikkal tartotta maga mögött több mint egy körön át a nedves abroncsokkal érkező Hillt.

Az angol egy ártalmatlan szituációban kilöki Schumit.

A Nürburgringen ebben az évben Schumacher a 16. helyről rajtolva diadalmaskodott.

Egy évvel később az akkor bűnrossz Ferrariba ült át. Esélye nem volt a világbajnoki címre, de megmutatta, hogy a megbízhatatlan autóval is lehet nyerni. Különösen emlékezetes volt a barcelonai diadala, ahol zuhogó esőben leiskolázta a teljes mezőnyt.

Akárcsak 94-ben, 1997-ben is az utolsó versenyen dőlt el a világbajnokság. Schumacher ezúttal Jacques Villeneuve-re rántotta rá a kormányt, miután képtelen volt feltartani a kanadait. Schumi kiesett, Villeneuve lett a világbajnok, ráadásul a németet a veszélyes manőver miatt megfosztották a szezon során szerzett pontjaitól.

Silverstone-ben 1999-ben elszenvedte egyetlen komolyabb sérülését F1-es pályafutása során. A Ferrari egy fékhiba miatt kiszaladt pályáról, és 107 km/h-s sebességgel frontálisan a gumifalba csapódott. A német lábát törte.

A következő években példátlan fölénnyel uralta az F1-et, 2001-ben már öt futammal a szezon vége előtt bebiztosította a negyedik sikerét. Egy évvel később addig sem kellett várnia: 2002-ben 144 pontot szerzett, és 11 futamot nyert. A szezonra némileg árnyékot vetett amikor az Osztrák Nagydíjon az addig élen haladó Barrichello csapatutasításra maga elé engedte Schumachert. A német a heves bírálatok hatására Indianapolisban visszaadta a kölcsönt.

Egy évvel korábban is el kellett engednie Schumit a brazilnak. A szemfüles operatőrök meg is örökítették, amikor a csapatfőnök Jean Todt kiadta a parancsot.

2003-ben egy nappal édesanyja halála után győzött San Marinóban, és természetesen a vébét is megnyerte. Egy évre rá folytatódott a Schumi-henger: 18 futam, 13 győzelem.

Az új szabályoknak következtében elmúlt a Ferrari dominanciája 2005-re. Az olasz istálló ráadásul rossz oldalra állt a gumicsatában. Ebben a szezonban csak a csonka, indianapolisi versenyt nyerte meg. Itt szerezte egyetlen F1-es pontjait Baumgartner Zsolt.

2006-ban óriási csatát vívott Alonsóval, és nem mindig korrektül. Monacóban megszerezte az első rajtkockát, de az utolsó körében az autója az ideális íven megállt, emiatt Alonso nem tudott használható időt autózni. A bírók úgy döntöttek, hogy akarattal akadályozta ellenfelét a német, és ezért hátrébb sorolták. Schumi erejét mutatja, hogy az előzésre gyakorlatilag alkalmatlan pályán feljött a rajtrács végéről az ötödik helyre.

A világbajnokság végül Schumacher utolsó F1-es versenyén Interlagosban, egy felejthetetlen versenyen dőlt el. Technikai problémák akadályozták a németet, aki csak a tizedik helyre kvalifikálta magát, de hamar feljebb kapaszkodott, amikor ütközött Fisichellával és a 19. pozícióig esett vissza. Schumi széthajtotta a Ferrarit, hihetetlen ütemben előzte meg a riválisokat, és negyedik lett. Alonsót eközben kényelmes vezetéssel másodikként intették le, a spanyol megnyerte második vébécímét.

És hogy mire lesz képes Schumacher három év kihagyás után? Augusztus 23-én Valenciában kiderül…

Ajánlott videó

Olvasói sztorik