A 43-as út megnövekedett forgalma „lávaként szeli ketté a településeket”, a falvakon és Makó belvárosán percenként másfél kamion dübörög keresztül – mondta a szocialista országgyűlési képviselő az érintett településeket tömörítő 43-as Főközlekedési út Területfejlesztési Önkormányzati Tárulás ülésén.
Hozzátette: megoldást a településeket elkerülő M43-as autópálya, illetve autóút megépítése jelenti, a jelenlegi helyzetet kezelő közlekedésbiztonsági intézkedésekre azonban addig is szükség van.
Az M5-ös autópálya Szegedig történő megépítése, illetve Románia és Bulgária uniós csatlakozása a személygépkocsi-forgalmat 1,7-szeresére, a tehergépjárművek számát pedig 2,5-3-szorosára növelte – jelentette ki a polgármester.
Az M43-as autópálya építésének szűk keresztmetszete a Tisza-híd építése, amely előreláthatólag két évig tart, de ezt a vízállás befolyásolhatja, illetve az út az algyői földgázmezőn történő átvezetése. A híd engedélyes tervei idén őszre elkészülnek, így az építés jövő év elején elkezdődhet. A földgázmezőn a kutakat és több száz vezetéket érintő 3-5 milliárd forintos költségű munka pedig előreláthatólag másfél évig tart majd – mondta Buzás Péter.