A kilenc nyugat-európai vállalatot – köztük a német Deutsche Bahnt (DB), valamint az osztrák ÖBB-t – magában foglaló szervezet közös foglalási rendszer, egyszerűsített jegykezelés, illetve jobban koordinált, folyamatos utaskedvezmény bevezetésével akar több utast csábítani a vasúti közlekedés igénybevételére. Az árak egyeztetését nem tervezik, ugyanis ezt tiltja a versenyjog.
„A Railteam alapvetően a nagy sebességű (200–320 km/h) vonatokat közlekedtető társaságok együttműködése. Mivel a MÁV Start Zrt. jelenleg nem üzemeltet ilyeneket, nem tagja a szövetségnek” – tájékoztatták a Világgazdaságot a hazai társaságnál. Ugyanakkor az osztrák és a francia vasút hosszú távú tervei között is szerepel, hogy a jövőben Budapestig közlekedtetnének olyan szerelvényeket, amelyek Ausztriában, Német-, illetve Franciaországban 200–320 km/h-s sebességgel száguldhatnak majd.