A FIA elsősorban a Nemzetközi Sport Kódex 151-es cikkelyére hivatkozva indított vizsgálatot a wokingi csapat ellen. A vonatkozó szakasz a motorsporton belüli tisztességtelen információszerzést, illetve általánosságban a verseny érdekeivel ellentétes cselekedeteket tiltja, márpedig a McLaren birtokába jutott anyag mindenre kiterjedő információkat tartalmazott az olasz csapat idei autójáról.
A 780 oldalas dokumentumot – a gyanú szerint – Nigel Stepney, a Ferrari volt technikai igazgatója adta át az azóta menesztett Mike Coughlannek, a wokingiak vezető mérnökének. A párost egy másolószalon munkatársa buktatta le, jelezve, hogy Coughlan felesége Ferrari autókra vonatkozó iratokat másolt le.
A McLaren a botrány kirobbanását követően közölte, hogy a vezető mérnökön kívül más nem tudott a dokumentumokról és kész az összes ezzel kapcsolatos anyagát a FIA, valamint a Ferrari rendelkezésére bocsátani, sőt a szövetség a versenyautóikat is részletesen átvizsgálhatja.
Az angol csapat állítását ugyanakkor cáfolják azok a már kihallgatott tanúk, akik szerint Jonathan Neal, a McLaren menedzsere is tudott a titkos dokumentumról.