A fapadosok másfél éves magyarországi jelenlétük alatt új fogyasztói csoportot hoztak létre: ebbe tartoznak azok a szerényebb jövedelmű, de a világra nyitott turisták, akik sokáig busszal vagy autóval utaztak külföldre. Mivel a diszkont repülés sajátja, hogy a társaságok inkább a kiutazó, és nem a bejövő turisták kiszolgálására koncentrálnak, a budapesti székhelyű cégek feladata volt, hogy a magyarok gondolkodásmódjába simulva alakítsák ki útvonalhálózatukat. Így menetrendjeikbe beillesztették azokat a célállomásokat – Split, Athén, Dubrovnik -, ahová bizonyítottan sok magyar utazik – olvasható a Figyelő legfrissebb, csütörtökön megjelenő számában.
Az ilyen lehetőségekkel egyre többen élnek. Míg 2004-ben a külföldre utazó magyarok 5 százaléka utazott fapados társasággal, addig elemzők szerint 2005-ben az utazást tervezők 14 százaléka dönt a komfort nélküli repülés mellett.
A diszkont repülés másik hatása az, hogy az emberek, annak olcsósága miatt, egyre többet beszélnek az utazásról. Pozitívan gondolkodnak a légi közlekedésről, mint könnyen megszerezhető élményről, minek következtében a repülős nyaralás szép lassan veszít luxusimázsából – nyilatkozta a lapnak Puczkó László turisztikai szakember. A Figyelő által megkérdezett szakértők egybehangzóan azt állítják, hogy az olcsó repülőjegy megvásárlása komfortérzést biztosít a vevőnek, s a turista a megtakarítás felett érzett örömtől megrészegülve sokkal bátrabban költekezik a helyszínen. Megtakarítás ezen az utazási formán tehát jóformán nincs, a költségek ugyanis inkább átstrukturálódnak, semmint csökkennek.
A csütörtökön megjelenő Figyelőben elemzés olvasható a fapados légitársaságok piacának közelgő konszolidációjáról is.