A United Airlines a Verizonnal együtt fejlesztette ki a rendszert, ami nem zavarná a repülőgép berendezéseit. A technológiát már több mint egy éve bemutatták, de egyelőre csak a légitársaságnál leggyakrabban használt B757-200-as típusnál használhatják. A döntés mégis fontos előrelépés lehet a légi internetezés amerikai elfogadtatása felé.
Mielőtt azonban ez megtörténne, még szükséges beszerezni a megfelelő engedélyeket a Szövetségi Kommunikációs Testülettől (FCC) is. Az engedélyezési folyamat akár egy évig is tarthat és egyáltalán nem biztos az sem, hogy engedélyezik, hiszen alig egy hete több jelentős vállalkozás is kérvényt nyújtott be a testületnek, a mobiltelefonálást lehetővé tévő technológia ellen.
A mobiltelefonálás ellen felsorolt vádak mind igazak a mobil internetre is, hiszen egy VoIP alkalmazással – például az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Skype-al – ugyanúgy lehet telefonálni a világháló segítségével. A leghatásosabb ellenérvek amúgy nem a repülés biztonságával függtek össze, hanem az utasok nyugalmával és nemzetbiztonsági okokkal. Az ellenzők szerint a gépen használható mobiltelefon lehetővé teszi a terroristák közti kapcsolattartást és robbanóeszközök távirányítását is.
A német Lufthansa és a japán Japanese Airlines már régóta kínál internetszolgáltatást gépein kisebb felár (1500-6000 forint a használat függvényében) ellenében és eddig semmi ilyen jellegű probléma nem merült fel. Az új Airbus pedig már beépítve tartalmazza az ún. On-Air rendszert, ami lehetővé teszi a telefonálást és az internetezést a gépen minden biztonsági probléma nélkül. A módszer lényege, hogy az utasfülke el van zárva a külvilágtól és egy kis teljesítményű mobiladó található a gépen, ami a hívásokat egy műholdas rendszerre irányítja át. A rendszer ellen szintén a múlt héten tiltakozott a CTIA amerikai lobbicsoport. Ezzel kapcsolatban azonban többekben felmerült a gyanú, hogy a szövetség nem az utasok biztonsága érdekében tette ezt, hanem attól fél, hogy az amerikai légitársaságoknak nem marad idejük kifejleszteniük saját rendszerüket és kénytelenek lesznek a megoldást Európából megvenni.
Még bizonytalan tehát, mi lesz a repülőgépről történő kommunikáció jövője az Egyesült Államokban, de az már most biztos, hogy a repülőtereken egyre nő az internetelérések száma és a United Airlines szerint ezzel együtt a gépen való kommunikációra való igény is fokozódik.