Luxusautó dízelmotorral? Nem is olyan régen ez még nonszensz volt, ám a mai technika mellett szinte természetes. Különösen azzal a motorral, amely már ismerős lehet a Toyota Avensisből: piezoelektromos befecskendezőivel, kerámia izzítógyertyáival és elektromos vezérlésű, kis tehetetlenségű feltöltőjével az alumínium blokkos erőforrás a méretosztály legerősebb tagja. A Sport csomag részeként harminc százalékkal rövidebb végáttétellel vagy kívánság szerint kormánykerékről is kapcsolható, hatfokozatú automatával kínált dízel társa egy 2,5 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses V6-os lesz, amely kettős VVT-i technológiával felvértezve állítja elő 208 lóerejét.
Továbbra is szűk tehát az IS motorválasztéka, de ez eddig sem okozott problémát a végletekig kiegyensúlyozott modell vásárlóinak. Az újonc ezen a téren is felülmúlni látszik elődjét: az alumínium komponensekből építkező karosszéria könnyebb és merevebb lett, ami a feljavított lengéscsillapítókkal, valamint az áttervezett kettős keresztlengőkaros első, illetve csatolt lengőkaros hátsó futóművel együtt még precízebb irányíthatóságot, ugyanakkor kedvezőbb menetkomfortot ígér. A stabil szerkezetről tanúskodnak az elképesztően szűk illesztési hézagok is: a lökhárító és a környező lemezek között például mindössze 0,35 mm a rés.
A Lexus új, puritán-geometrikus formanyelvén szóló autó a biztonság terén is magasra emeli a lécet ellenfelei előtt. Alapkivitelben tartalmaz nyolc légzsákot, köztük a világ első, kétkamrás utaslégzsákját, amely két oldalról támasztja meg a belecsapódó fejet, így az ütközés ereje nagyobb felületen oszlik meg. Az aktív arzenál még lenyűgözőbb: a GS-ben bemutatkozott, változó áttételű, aktív kormányműből és adaptív felfüggesztésből álló integrált járműdinamikai szabályozó rendszer, valamint a várható ütközés előtt az öveket megfeszítő, a féket készültségbe helyező Pre-Crash mellett adaptív sebességtartó automatika is rendelhető lesz.
Az eddig leírtak kiváló autót vázolnak fel, ám a műszaki tökély még kevés lenne ahhoz, hogy helyt álljon a prémium szegmensben. Az előző IS jól formázott, de kopár műanyag vezetőállását ezért finom ízlésről tanúskodó cockpit váltotta fel, amelynek valódi fabetéteit például egyetlen darabból vágják ki. A felszereltség is a luxuskategóriához méltó: az extralista a teljesség igénye nélkül olyan tételeket tartalmaz, mint a bluetooth kihangosító, tízcsatornás Mark-Levinson hifi iPod-csatlakozással és 5.1-es házimozi erősítővel, amelyhez természetesen a műholdas navigációhoz és tolatókamerához egyébként tartozó színes kijelző, valamint DVD-lejátszó is társítható. Szegényesnek ugyanakkor már az alapkivitel sem tekinthető: nem kell felárat fizetni a kulcs nélküli indításért, a fűtött szélvédőért, a 13 hangszórós, hatlemezes CD-váltós audiorendszerért.