Élet-Stílus

Telefonszámlák alapján mérnék a telekommunikációs piacot

A TNS Hungary még az idén szeretné bevezetni az úgynevezett T/Audit-ra keresztelt új, piacvizsgálati módszerét. A piacvizsgálati újítás lényege, hogy telefonszámlák alapján dolgozzák fel az adatokat, amivel pontosan meghatározható, hogy egy–egy háztartás vagy üzleti felhasználó mennyit költött telekommunikációs szolgáltatásokra, illetve mikor és mire cserélt telefon vagy internet szolgáltatót.

A T/Audit rendszer – amely egy nemzetközi módszer adaptálása – tényleges adatokon nyugvó piacrészesedési vizsgálat. A lakossági, valamint az üzleti szférában – a telefonszámlák értékelése alapján – folytatott elemzés választ ad arra, hogy a háztartások és az üzleti felhasználók mennyit költöttek el telekommunikációs szolgáltatásokra (mobil telefon, vezetékes telefon, internet). A tényleges költés meghatározás alapján, pontos piaci méreteket lehet meghatározni, aminek ismerete elengedhetetlen a szolgáltatók számára. A T/Audit másik fontos eredménye az elvándorlás, azaz a szolgáltató cserék rögzítése, illetve adott esetben ennek miértjének megválaszolása.

A piackutató cégek, a módszereiket tekintve, eddig különböző időpontokban, különböző háztartások és üzleti felhasználók megkérdezésével becsülték a hazai telekommunikációs piacot. Ezzel szemben a T/Audit panel rendszere ugyanazoktól a háztartásoktól, illetve vállalkozásoktól folyamatosan gyűjti be a telefonszámlákat. A számlák kielemzése után pontosan megállapítható, hogy egy-egy felhasználó mire és mennyit költött, és ha szolgáltatót cserélt, akkor azt mikor és melyikre cserélte.

A TNS tervei szerint az új rendszer a közeljövőben regionális adatbázissá fejlődik és Csehország, valamint Szlovákia és Magyarország után Lengyelország is becsatlakozik a T/Audit rendszerébe.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik