A SkyEurope nemrégiben nyilvánosságra hozott 1,76 milliárd dolláros Boeing-megrendelése után a WizzAir is nagy dobásra készül: a társaság 24 Airbust rendel, listaáron 2 milliárd euróért. A cég flottája így – ha maradéktalanul sikerül a legnagyobb közép-európai beszerzési tervet valóra váltani – nagyobb lesz, mint most a Malévé.
A legnagyobbak, a Ryanair, az easyJet és az AirBerlin összesen körülbelül 300 repülőgépre adott le megrendelést, és további 350-re van opciója.
A McKinsey tanácsadó cég német irodájának friss elemzése szerint az alacsony költségű légitársaságok részesedése dinamikusan nő az európai légi piacon: míg 2001-ben az utasok 7, tavaly már 16, 2007-ben pedig 20 százaléka utazik valamelyik fapadossal. Ugyanebben az időszakban a hagyományos légitársaságok részesedése 72-ről 66-ra, majd 62 százalékra csökken (a piac maradéka a chartertársaságoké). Az jelentés szerint azonban az európai fapadospiac felét a Ryanair és az easyJet osztja el, a többiért pedig 50 további társaság harcolhat meg.
Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója a fentiekkel szemben azonban úgy véli, nekik is van keresnivalójuk a piacon. Lengyelországban például állják a versenyt a Ryanair mellett, ahol az Air Polonia már bedobta a törölközőt, az AirBerlin pedig kivonult Lengyelországból.