Vagn Sörensen kifejtette, hogy az AUA az idén az utasszám 7-8 százalékos növelését tervezi azután, hogy tavaly 11 százalékos növekedést értek el. Véleménye szerint az AUA fő piacain egyre erőteljesebbé válik a verseny, hiszen „más légitársaságok is felismerték, hogy a keleti légiforgalom gyorsan növekedhet”.
Az AUA Kelet-Európára, a Közel-Keletre és a Távol-Keletre specializálódott, – a kelet-ázsiai relációban például tavaly 26 százalékkal növelte az utasszámot. Szeptember eleje óta új járatot indítottak az indiai gazdasági központba, Mumbaiba (Bombay).
Kelet-Európában hasonló a helyzet, hiszen a Lufthansa (az AUA-nak a Star Alliance szövetségen belüli partnere) 2003 és 2006 között meg akarja duplázni, 800-ra akarja bővíteni heti regionális járatainak számát. Az AUA szintén járatsűrítést és járatbővítést fontolgat a kelet-európai forgalomban: a közeljövőben Péccsel és az oroszországi Jekatyerinburggal bővítik a jelenleg 41 célpontból álló kelet-európai hálózatukat.