Élet-Stílus

Teszt: Fiat 500 – egy nemzet büszkesége

Mi az? Az olaszok szíve csücske, formásan kerekded, és az emberek nagy része szívesen legelteti rajta a szemét. Lehetne Monica Belucci is, de most a Fiat 500 a megfejtés.

A múlt héten többen is megállítottak az irodaház folyosóján,
hogy úgy hallották, lesz nálunk, és mindenképpen szóljak, ahogy begördül a
garázsba. Voltak merészek, akik ki is próbálták, akadt aki forgalomban, volt
aki csekély gyakorlatára való tekintettel csak a garázsban, de mindannyian
széles vigyorral adták vissza a kulcsot a kezembe, és többször is elhangzott az
“Ugye, hogy ez nem ciki pasinak sem?” kérdés. Amikor utcán parkoltam
vele, visszatérvén mindig bámészkodókba botlottam. Férfiak, nők, fiatalabbak,
idősebbek egyaránt vidáman vették körül a legkisebb Fiatot.

A Fiat-értékesítők szintén tavaly óta lázban égnek, akadt
aki már a népszerű közösségi oldalon is szerkesztett egy oldalt, így
elmondhatom, ismerősöm az 500-as.


Egy 1,4-es, 100 lóerős változatot kaptunk, olyan extrákkal,
mint a sportgomb, szélterelő, feketekockás tető, piros féknyergek és egy nagy
fekete 5-ös szám a motorháztetőn, extra-extra felszereltségként pedig sok ránk
mosolygó embert és körúti versenyzőjelölteket. Erős autó, kifejezetten fürge,
de hiába próbáltam védeni a becsületét, néha jól jött a máskor utált piros
lámpa.

Miért igen? :)

Ha minden vágyunk, hogy autónk kulcstartóját is mi
választhassuk ki, akkor nekünk való ez a modell. Összesen 500 000 lehetséges
változat létezik, így kicsi az esély arra, hogy két egyforma szabaduljon ki a
szalonokból. Csak matricákból 19 félét terveztek, és a kiválasztott
dekorelemeket akár a belső kárpitozáshoz is igazíthatjuk. Kedvenc szín és
dekorációelem-megnevezéseink: Cha Cha Cha kék, Ye Ye zöld, Punk szürke, bármit
is takarjon.

Topolino Képgalérai (vezess.hu)

Topolino Képgaléria (vezess.hu)


Vehetünk illatosítóberendezést is, ez pont illeszkedik a
pohártartóba, mondanom sem kell, a készülék borítása akár az autó belső
színvilágához is igazítható. Ha benyomjuk az igényesen kivitelezett
sportgombot, minimálisra csökken a fordulatszámesés, így még élvezetesebb a
száguldozás mind a 6 fokozatban.

Az ülések kényelmesek, alapesetben is magasra tervezték, nem
túl puha, de nem is kemény, a kárpit pedig kétszínű, akár bőrből is rendelhető.
Az alapfelszereltség gazdag, tartalmaz többek között: vezető-, utasoldali és
oldallégzsákokat, valamint vezetőoldali térdlégzsákot, ABS, ESP, CD-s rádiót
MP3-olvasóval, 6 hangszóróval.



Miért nem? :(

Mókás az élet az 500-as társaságában, de semmi sem
tökéletes, itt is akadnak apróbb hibák. Az első, amivel szembesültem a belső
világítás, illetve annak hiánya a csomagtartóban. Késő este hazaérkezve
próbáltam kipakolni a hétvégi bevásárlást, ebben nincs semmi extrém, tipikus
hétköznapi tevékenység. Nos az átlagidőm jelentősen leromlott, és még kétszer
kellett visszamennem, mert hiába tapogatóztam, egy-egy szökevény portéka mindig
lemaradt.

Hogy jót is mondjak: egészséges méretű helyre rámolhatunk,
és még hálót is tettek bele, nem is egyet, hanem mindjárt kettőt. A dizájnerek
jó munkát végeztek, de a középkonzol (amely színben a karosszériával megegyező)
műanyag felületen még kicsit faraghattak volna, minket teherautóbelsőre
emlékeztetett. Az ablakok néha nyikorognak, de ez állítólag a szélterelő
hibája. Úgy legyen.


Az alkalmi tesztelőpilótáink férfi egyedei (175 és 192 cm között ) egyetlen
dologra panaszkodtak: kevés a hely a lábuknak, a pedálok túl közel esnek
egymáshoz. A szerelem mint tudjuk vak, ha valaki ilyen autót akar, valószínűleg
nem tántorodik el pár negatív apróság miatt a vásárlási szándékától.

Eladja magát


Az autóhoz méltó volt a visszaút is, az importőrtől nem
messze megálltunk tankolni, ahol egy rajongó nyomban nekiállt fotózni. Miután
elmesélte, hogy ez álmai autója és hamarosan venne is egyet, rögtön
megvendégeltük egy próbakörre. Mi szereztünk egy új olvasót, a Fiat pedig egy
új vevőt. Kívánjuk, hogy sokan legyenek, és a napokban tapasztalt reakciókból
ítélve nagy sikere lesz a kis 500-asnak, nem törve meg a Grande Punto, és Bravo
sikerszériáját.


Mi viszont egyelőre nem lennénk azok. Tetszik, tetszik,
nagyon aranyos, kimondottan jó vezetni, de nem az igazi. Ha már mini retroautó, akkor legyen inkább
MINI. A jelenleg kapható hasonló kategóriás autók bármelyike helyett egy pár
éves használt példányt vennék, lemondva a kijelzőn a 0 km-ről és az
újautó-szagról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik