Gazdaság

KÖNYVISMERTETÉS – Marketing mérnököknek

Kiss Mariann könyvének egyetlen tévedése a címválasztás. Miért? Mert a közel 350 oldalas könyv széles körű gyakorlati alkalmazhatósága alapján a Marketing mindenkinek címet is kiérdemelte volna.

Világosan tagolt formában, logikusan, rendszerezetten ismerteti az olvasóval – legyen az gazdasági szakember, műszaki végzettségű vállalatvezető, egyetemi hallgató vagy egyszerűen a téma iránt érdeklődő – a marketing területén eddig publikált hazai és külföldi tudományos eredményeket. Közérthetően használja a szakirodalomban alkalmazott terminológiát, mindenki számára élvezhető nyelven tárgyalja a legbonyolultabb témaköröket, számítási módszereket és a gyakorlati használhatóságra teszi a fő hangsúlyt.

A marketing-menedzsmentben leggyakrabban előforduló eljárások, vizsgálati módszerek és felméréstípusok elsajátítását kidolgozott feladatok könnyítik meg. Konkrét példákon keresztül érthető meg többek között a portfólió-mátrix készítése, a reklámkampány tervezése, a keresletelemzés, a fedezet- és fogyasztói attitűd-számítás, valamint az elfogadási görbe felhasználása a forgalom-előrejelzésben.

Újdonság a magyar vonatkozású példák nagy száma: az elméleti ismertetést a szerző konkrét, naprakész esettanulmányokkal teszi közérthetővé és emberközelivé. A Graphisoft, a Magyar Posta, a Pannon GSM, a Tiszamenti Vegyiművek, a Herbária stb. gyakorlatából vett tanulságos esetek sora ad aktualitást a mai magyar marketing-tudomány e jeles darabjának. A szerző, Kiss Mariann főiskolai tanár a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola Gazdaság- és Társadalomtudományi Intézetében; emellett a Nottingham Trent University által szervezett integrált mérnökképzés menedzsertárgyainak témavezetője.

(Alternatív Közgazdasági Gimnázium Kiadó, 1996.)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik