Az áprilisi eladások 20 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit – közölte az Oroszországban működő nagy külföldi cégek szövetsége, az Associaton of European Businesses (AEB) szerdán.
Az idei első négy hónapban az új autók értékesítése 13 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakához képest.
Az áprilisi eladások növekedéséhez lényegesen hozzájárult, hogy Oroszországban március 8-án elindult a roncsprémium program a belföldi autóipar fellendítése céljából. Aki tíz éves, vagy annál idősebb autóját leadja a roncstelepen, az 50 ezer rubelt (1700 dollár) kap új gépkocsi vásárlására.
A programra – amely 2010. november 1-ig tart – 270 millió eurónak megfelelő összeget szán a kormányzat. A gépkocsi kora mellett a másik feltétel, hogy csak orosz gyártmányú autót lehet vásárolni.