2009-ben mintegy 60 százalékkal esett vissza az új autók értékesítése Magyarországon, és 2010-re sem várhatóak jobb eredmények.
Ezzel egyidejűleg a hitelhez jutás feltételeinek szigorodása a használt autók irányába mozdította el a keresletet. A szakértő szerint a lízingcégeknek számolniuk kell ezzel a jelenséggel a lízingkonstrukciók kidolgozásakor.
“A havidíjak meghatározásakor nagy jelentősége van annak, hogy a futamidő végére milyen maradványértéket határozunk meg. Ez az az összeg, amelyért – a futamidőtől függően 3-4 év múlva – várhatóan értékesíthető a gépjármű” – közölte Nagy istván, a KBC Autolease szakértője.
“Egyfajta ökölszabályként elmondható, minél magasabb a maradványérték, annál alacsonyabb lehet a lízing havidíja, és fordítva, alacsonyabb maradványértékhez magasabb havidíj társul” – tette hozzá.