Gazdaság

MÓDOSÍTÁSI IGÉNYEK

A reklámozásban érdekelt szervezetek javaslatai a reklámtörvényhez

– az önszabályozás elismerése

– a gazdasági reklám definíciójában elkülönítendő a hír és a reklám

– ne minősüljön címoldalnak a sajtótermékek hátsó borítója

– a közterületi reklámhordozók, illetve az összehasonlító reklám újradefiniálása

– közzé lehessen tenni adóelőnyt ígérő, illetve a gyerekek felnőtt korúak iránti bizalmára építő hirdetést

– dohányt és szeszes italt csak gyermek- és fiatalkorúak körében ne lehessen ingyenes mintaadással reklámozni

– a dohányreklámokon feltüntetendő “A dohányzás súlyosan károsítja az Ön egészségét” figyelmeztetésben ne szerepeljen a “súlyosan” szó

– közterületi reklámeszközön ne csak cigarettadobozt reklámozhassanak

– színházban és moziban a gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló, és ne az általuk megtekinthető előadások előtt és után tiltsák a dohány- és alkoholreklámokat

– az eljárásjogi rész átalakítása, lehetőséget teremtve a fogyasztóvédelmi hatóság döntésének megfellebbezésére

Ajánlott videó

Olvasói sztorik