Gazdaság

Az ország legdrágább autóútja épülhet meg

utepites(960x640)(1).jpg (útépítés, )
utepites(960x640)(1).jpg (útépítés, )

Az M0-s nyolc kilométeres szakasza Budakalásznál völgyhidat kap, és pályája 5,2 kilométeren alagútban fut majd – írja a Népszabadság.

Az irányonként két forgalmi és egy leállósávos úton három csomópont épül, ha pedig 2018–2020 között elkészül, az autósok kilencvennel hajthatnak rajta a 10-es főútig. A főváros elkerülésére megálmodott körgyűrű azonban még így is csonka marad, befejezése, újabb alagutak építése után, egy évtized múlva várható az M1-es autópályánál – derül ki a Népszabadságból.

Bár a lap a várható költségekről nem közölt adatokat, de az már látható, hogy ez lesz a legdrágább része az autóútnak. Pazar sztráda kötheti például majd össze az M0-s északi Duna-hídját, a jövőben megépülő, Esztergom irányába tervezett M10-es autópályával. Az a Népszabadság szerint már biztos, hogy mindez a kormány 2011-ben nyilvánosságra hozott hosszú távú programjában szerepel, így csak 2016-nál később történik meg.

A lezáró szakasz gyors megépülésére sem érdemes fogadni. Erre utal, hogy a döntéshozók is úgy számolnak: a beruházás jogerős környezetvédelmi engedélye 2016 harmadik negyedévére lehet meg. Az engedélyezési tervek így legkorábban 2018 első felére készülhetnek el, míg az építési engedélyre alighanem 2018 végéig kell majd várni. A finanszírozási lehetőségektől, a területszerzéstől, a régészeti feltárásoktól, illetve a lőszermentesítéstől függően az építkezésre 2020 és 2024 között kerülhet sor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik