Gazdaság

Lakástrend 2001

Lakástrend 2001 1Európa bútorkultúrájával immár negyedik alkalommal találkozhat a magyar nagyközönség#<#, ha május 10-e és 13-a között ellátogat a Műcsarnokba. Az Ambienta Kft. által szervezett, minden eddiginél tartalmasabbnak ígérkező kiállítás 2,5 ezer négyzetméteren a legnevesebb olasz, német és skandináv bútoros, textiles, szaniteres, vagy éppen a világítástechnika, a tárgydesign élvonalába tartozó cégek újdonságait mutatja be. Testközelbe hozza mindezt azok számára, akik nem jutottak el a Köln Messére vagy a milánói Szalonra, de érdeklődnek az aktualitások, a trendek, a mindennapjainkat meghatározó tárgyi világ és a mögöttük meghúzódó szellemi áramlatok iránt. A Lakástrend évek óta a legsikeresebb rendezvénynek bizonyul a hasonló tematikájú magyarországi kiállítások sorában. A résztvevők termékeikkel - a szervezők igényes válogatása folytán - a kortárs európai bútorkultúra stiláris-szemléleti gazdagságát reprezentálják. A nagy designcégeket képviselő galériák vonzó formában, attraktív enteriőröket komponálva ismertetik meg a potenciális vásárlókat a kortárs lakáskultúrával. Külön teremben kap helyet a nemzetközi sztárdesignert, Piero Lissonit bemutató tárlat. Lakástrend 2001 2A rendezvény fővédnöke, az Atrium magazin a hazai formatervezés és iparművészet legszélesebb területeit átfogó, közel 30 enteriőrt felvonultató 650 négyzetméteres kiállításával járul hozzá a rendezvény sikeréhez, azzal a nem titkolt céllal, hogy az erős külföldi dominancia ellenpontozásaként felmutassa a magyar designban rejlő értékeket és lehetőségeket. Az előzmény egy tavalyi, szintén a Lakástrendehez kapcsolódó tárlat, ahol 40 tervező kimondottan erre az alkalomra készített 60 bútora szerepelt. Az első Mai magyar bútortár hiánypótló vállalkozás volt, hasonló kezdeményezésre ugyanis két évtizede nem került sor. A kiállítás sikerén felbuzdulva a lap az idén komplexebb, nagyobb volumenű tervekkel jelentkezett. A tavalyi év végén közzétett pályázati felhívás arra buzdította a fiatal iparművész, formatervező generációt, hogy a különböző területeken dolgozó tervezők teameket alkotva, közösen hozzanak létre olyan 15-25 négyzetméter helyigényű tárgyegyütteseket, enteriőröket, amelyek színvonalas mintát kínálnak a lakásban történő térszervezésre, a berendezési tárgyak és kiegészítők harmonikus összeállítására. A pályázat célja nemcsak a design belső folyamatainak indukálása, a szakmai párbeszéd elindítása volt, de az is, hogy a magyar gyártók, a hazai ipar számára követendő mintákat, kiindulópontot jelentő modelleket mutasson be. A közel 200, erre az alkalomra készült bútorból, textilből, szőnyegből, lámpából és kiegészítőkből felépülő 30 enteriőr körülbelül 100 alkotó együttgondolkodását dicséri, s azt bizonyítja, hogy a magyar szellemi termék nemzetközi mércével mérve is versenyképes lehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik