Gazdaság

Site monitor – Sikermérő szolgáltatás

A gyenge grafikai megjelenítés, a nehézkes navigáció, a nem működő linkek, az idejétmúlt információk elüldözik a látogatókat a céges honlapokról#<#. Egy tavaly készült felmérés kimutatta, hogy a hazai vállalatok jócskán elkövetik ezeket a hibákat, s nem figyelnek látogatóik véleményére, ötleteire. Most olyan szolgáltatás indul, amely segít a hibák kijavításában: a KÓD Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet felállított egy labort, ahol megrendelésre tesztelik a honlapokat webdesign-szempontok szerint. A megrendelő megadja a célcsoportot, ennek alapján a szolgáltató 100-150 fős mintát állít össze, amelynek tagjai a laborban pásztázzák a weboldalakat. Egy szoftver méri, melyik oldalon mennyi időt töltenek a fizetett szörfölők, honnan hova mennek, s folyamatosan kérdőívvel "bombázza" őket. A szakemberekből álló csapat kiértékeli az eredményeket, s ezek alapján a megrendelő fontos információkhoz juthat arra vonatkozóan, hogy milyen elvárásai vannak célcsoportjának, s ennek mennyiben sikerült megfelelnie. A fejlesztő és üzemeltető cég a Site Monitor nevű szolgáltatást elsősorban tartalomszolgáltatóknak, elektronikus kereskedelemmel foglalkozó site-oknak, illetve komoly internetes jelenléttel bíró vállalatoknak ajánlja. Fűrész Gábor, a KÓD kutatási igazgatója elmondta, hogy a mintamérettől függően 0,5-1,0 millió forintba kerülő kutatásra azoktól várnak megrendelést, akik nagy forgalmú site-ot üzemeltetnek, illetve ahol az internetes megjelenés a márkanév-építés fontos eleme.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik