Gazdaság

A Fittness Company társtulajdonosa – Mozgásban az üzlet

Februárban Budapesten tartják a III. IFAA Aerobic és Wellness Kongresszust, jelezve a szervező, Korényi Krisztina nemzetközi szakmai tekintélyét, aki tavaly októbertől fitness klubot is vezet.

A Fittness Company társtulajdonosa – Mozgásban az üzlet 1 Két tábor létezik: az egyikbe azok tartoznak, akik inagyon szeretik az aerobikot, a másikba azok, akik nagyon nem szeretik; az utóbbiak azonban nem is ismerik, mert ha valaki közel kerül hozzá, megkedveli – állítja Kiss Mónika gyógytornász és aerobik-edző. Így szerinte nem meglepő, hogy a Korényi Krisztina által összehozott csapatban olyanok is dolgoznak, akik korábban ki nem állhatták ezt a sportot. “Észreveszi az emberekben a tehetséget. Előfordult, hogy valakiről nem hittük volna, hogy fitness szakember lesz, olyan negatív volt a hozzáállása, ám ő kitartott mellette, s az illető most egy kitűnő fitness stúdiót működtet. Nekem is olyan stílust alkotott meg, ami senkire sem jellemző az országban” – meséli a Fitness Company társtulajdonosáról Kiss Mónika.

KORÉNYI KRISZTINA Százhalombattán kezdett úszni, első magyar felnőtt bajnoki aranyérmét 1986-ban nyerte. Az úszás befejeztével modellkedett, majd fokozatosan a fitness szakma nemzetközileg elismert szaktekintélyévé vált.

1997-ben párjával megalapította a Fitness Company elnevezésű iskolát, amelyet a következő évben felvettek az IFAA tagjai közé. A cég azóta jelentős kongresszusokat, szakmai továbbképzéseket is rendez. Az üzletasszony októbertől mindemellett a Club Laguna szakmai irányítását is végzi.

Elmondása szerint most már olyan professzionálisan felkészített gárda áll mögötte, hogy van kire rábízni a feladatokat. Ezért előtérbe kívánja helyezni a magánéletét.

SPORTOS HÁTTÉR. Korényi Krisztina a születésekor “sportvilágra jött”, hiszen édesanyja és édesapja búvárúszók voltak, de a rendszeres testmozgás ezen felül is mindennaposnak számított a család életében. Krisztina hatévesen kezdett el úszni; a felnőttek világában is több magyar bajnokságot nyert, s természetesen a válogatottnak is tagja volt.

Húszévesen azonban sorozatos sérülések miatt abba kellett hagynia a versenyzést, bár levezetésképp még vízilabdázott egy darabig. Kapóra jött tehát, hogy felfedezték a fotósok, s elkezdhetett modellkedni. “Nem ez volt életem célja, de akkoriban ez egy nagyszerű lehetőség volt az utazásra és pénzszerzésre. Rengeteg országban megfordultam, sok ismerőst szereztem” – emlékszik vissza.

Ám ez a foglalkozás csak kitérőnek bizonyult az életében, mert amikor vége szakadt, elkezdett lejárni egy fitness stúdióba – tíz évvel ezelőtt kettő létezett Budapesten -, mint mondja azért, “hogy jól érezzem magam a bőrömben”. A mozgása megtetszett Makray Katalinnak, aki megkérte, hogy legyen előtornász az akkor rendezett első magyar aerobic bajnokságon. (A versenyzőknek az előtornászok mozdulatait kellett lemásolniuk.) Abai Gizella – fotós, tanár, aerobic edző, a safe (biztonságos) aerobic magyarországi meghonosítója – pedig felvetette neki, hogy legyen ő is edző.

Állásajánlatot is kapott, így elkezdett dolgozni egy arerobic klubban, s közben elvégezte a Testnevelési Főiskolán az edzői szakot. Barátjával átvettek a Margit-szigeten egy fitness stúdiót, innen származik az első külföldi meghívása: egy finn edzőnő jóvoltából egy hónapot dolgozott az északi országban, s a legnagyobb finn testnevelési egyetem könyvtárában is búvárkodhatott.

Nem estek kétségbe, amikor felmondtak nekik a Margit-szigeten. Összeszedték minden pénzüket, s elmentek Mauritiusra, ahol egy ismerős magyar pár segített nekik abban, hogy fitness stúdiókban dolgozhassanak. Három hónapot töltöttek kinn, s amikor hazatértek, a párját németországi munkára kérték fel. Két évet éltek ott, s Korényi Krisztina – aki a német mesteredző-bajnokságon több száz induló közül a 14. helyet szerezte meg – ez idő alatt már nemcsak edzőként, hanem aerobic igazgatóként is dolgozott, hiszen a fitness menedzsment fortélyait is kitanulta. Rendszeresen jártak ugyanis szakmai továbbképzésekre, kongresszusokra. Többek között az International Fitness Aerobic Academyre (IFAA) is beiratkoztak, s ekkor támadt az ötletük, hogy iskolát nyitnak idehaza.

KÜLFÖLDI MEGHÍVÁSOK. “Létrehoztuk a Fitness Companyt, kidolgoztuk a tananyagot, s amikor megmutattuk a németországi IFAA szakembereinek, annyira megtetszett nekik, hogy felajánlották: lépjünk be a hálózatukba, mert szívesen megadják a jogot arra, hogy nemzetközi oklevelet állítsunk ki. Ez nagy megtiszteltetésnek számított, mert jelenleg 11 országban létezik ilyen iskola” – mondja az üzletasszony, aki ekkor már rendszeresen kapott meghívásokat rangos kongresszusokra, nemzetközi aerobic presenterként (tanárként). Az iskola többek között a munkájukat támogató neves orvosi csapatnak is köszönheti elismertségét.

Nem véletlen, hogy a környező országokból – még Ausztriából – is járnak ide tanulni. “Sikerünk legfőbb titka az általunk kinevelt edzők emberekhez való viszonyában rejlik. Pénzért a legjobb berendezések beszerezhetők, a megfelelő dizájn is elleshető, de a csapat felépítése, s a kívánt szakmai tudás megszerzése nem egyszerű feladat. Nálunk például az is alapvető szempont, hogy ha már valaki aerobic edző, ismerje és tökéletesen kommunikálja az emberi testet” – világít rá az eredményesség hátterére a vállalkozó.

Korényi Krisztina időközben alkalmazott is lett. A múlt év tavaszán nyílt meg Magyarország első wellness stúdiója – ahol orvosi, gyógytornászi vizsgálatokra alapozva alakítják ki a látogató céljainak figyelembe vételével az edzéstervet -, s Kárpáti István, a Club Laguna tulajdonosa felkérte, hogy vegye át a stúdió vezetését, ami tavaly októberben meg is történt. Az általa kiképzett, illetve megszervezett edzői, gyógytornász és orvosi gárda dolgozik a keze alatt, s elmondása szerint nem az a feladata, hogy a klubot felvirágoztassa, hanem az, hogy a tulajdonosa által 2002-ben az ügető területén megnyitandó giganto Fitness és Wellness működtetéséhez hatvan fős csapatot képezzen ki. Kárpáti emellett az idén augusztusban is nyit egy klubot, amelynek szakmai irányításával máris megbízta Korényi Krisztinát.

“Kriszta azért lett a partnerem, mert emberileg és szakmailag is azonosan gondolkodik velem. Rendkívül pörgő, ezer fokon égő nő, nagyon erős, de ugyanakkor borzasztóan érzékeny ember, aki össze is tud omlani. Szabad kezet kapott az irányításban, s amint betette ide a lábát, látszott, hogy határozott koncepciója van – az edzői teamre és a programra vonatkozóan egyaránt. Nem véletlen, hogy amikor Demján Sándor bejött ide és szétnézett, kijelentette: -Ez Nyugat-Európa, le a kalappal – mondja Kárpáti István.

“Összeomlás? Búslakodom, sírdogálok ilyenkor egy kicsit, aztán gyorsan kimászom a gödörből. Az embernek meg kell fogalmaznia, hogy mit akar a saját életével, s nem szabad hagynia, hogy eltántorítsák ettől” – vallja az üzletasszony.

Az iskola az 1997 elején történt nyitáshoz képest bevallása szerint 400 százalékos bevételnövekedést ért el. Négy évvel ezelőtt 20 hallgatóval kezdtek, most 160 tanulóval foglalkoznak, s félévenként indítanak kurzusokat. A hitelüket az is növeli, hogy olyan szponzorokat képesek felvonultatni, mint az Adidas, a Polar és a Nivea. Az utóbbi ráadásul maga kereste meg ajánlatával a Fitness Companyt.

“Kevés emberrel találkoztam, akivel ilyen rövid idő alatt össze tudtam barátkozni, és jó munkakapcsolatot kialakítani. Nagyon korrekt, nyitott és lelkes személyiséget ismertem meg Korényi Krisztinában, aki mindig újabb és újabb ötletekkel áll elő. Szeretném megőrizni ezt a partnerséget, mert úgy gondolom, azok a jó üzleti kapcsolatok, ahol nemcsak az anyagiakkal elégedettek a felek, hanem egy hullámhosszon is vannak” – szögezi le Matus Krisztina, az Adidas Budapest Kft. reklámmenedzsere.

A Fitness Company időközben felvette repertoárjába a wellness kongresszusok, szakmai továbbképzések rendezését, ezeken rendszerint 500-600 fő – gyógytornász, edző, testnevelő tanár – vesz részt, ám a februári eseményre már 800 vendéget várnak. A cég sporteszközök forgalmazásával is foglalkozik, a termékeket Németországból, az Egyesült Államokból és Mexikóból hozzák be. Korényi Krisztina mindemellett divat-, aerobic- és sportbemutatókat is szervez.

MŰKÖDTETÉSI ISMERETEK. Az iskolában pedig a tervek szerint ősszel a fitness menedzsmentet is felveszik a tananyagba, amelynek keretében azt oktatják, hogy miként kell működtetni egy fitness stúdiót. A telefonmarketingtől kezdve az akciókon és a vendégekkel való foglalkozáson át a látogatóknak nyújtandó kínálat megfogalmazásáig sok mindenre oda kell figyelni. Különösen, hogy a szakma Magyarországon robbanás előtt áll, külföldi befektetők is egyre többen jönnek és építenek ki franchise hálózatot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik