| 8/1-20/a Kérem, mondjon véleményt
arról, hogy mennyire ért egyet a következő döntésekkel, illetve állításokkal. |
||||||
| % | ||||||
| Teljesen egyetért vele | Nagyobbrészt egyetért vele | Nem igazán ért vele egyet | Egyáltalán nem ért vele egyet | Összesen | Bázis | |
| Az önkéntes kamarai tagság megszüntetésével | 64% | 15% | 8% | 13% | 100% | 482 |
| A Széchenyi-program elindításával | 63% | 22% | 11% | 3% | 100% | 468 |
| Azzal, hogy a lakossági fogyasztók számára
az energiaárakat csak az infláció alatti mértékben emelték |
52% | 16% | 14% | 18% | 100% | 485 |
| A forint csúszó leértékelésének fenntartásával
és a sáv szélesítésének elhagyásával |
49% | 19% | 15% | 17% | 100% | 455 |
| A minimálbér drasztikus emelésével | 44% | 19% | 14% | 22% | 100% | 488 |
| Az ÁPV Rt. szervezetének átalakításával | 42% | 21% | 19% | 17% | 100% | 332 |
| A Magyar Fejlesztési Bank szerepének bővítésével | 42% | 21% | 15% | 22% | 100% | 409 |
| A forint-árfolyam sávszélesítésének időzítésével | 35% | 23% | 18% | 24% | 100% | 417 |
| Azzal az állítással, hogy a kormány szakszerűen
lépett fel az orosz vállalatok térnyerése ellen |
34% | 19% | 23% | 24% | 100% | 385 |
| A kétéves költségvetés bevezetésével | 28% | 15% | 17% | 40% | 100% | 474 |
| Az előző kormány nyugdíjreformjának felülvizsgálatával
és lelassításával |
25% | 16% | 23% | 37% | 100% | 440 |
| Az infrastruktúra fejlesztés elmúlt háromévi
gyakorlatával (autópálya: igen; metró: nem) |
23% | 24% | 27% | 26% | 100% | 480 |
| Azzal, hogy az eredetileg ígértnél kevésbé
csökkent az adó- és a járulékszint |
21% | 12% | 17% | 50% | 100% | 487 |
| Azzal, hogy a nagyfogyasztók számára az energiaárakat
jelentős mértékben emelték |
18% | 18% | 24% | 41% | 100% | 490 |
| Azzal az állítással, hogy a kormány gazdaságpolitikája
nem befolyásolta negatívan a budapesti tőzsde teljesítményét |
15% | 12% | 23% | 50% | 100% | 424 |
| A Postabank konszolidációjával | 14% | 13% | 18% | 55% | 100% | 428 |
| A kormány médiapolitikájával | 12% | 12% | 23% | 54% | 100% | 437 |
| Az ÁPV Rt. tevékenységével | 10% | 18% | 33% | 39% | 100% | 376 |
| A kormány agrárpolitikájával | 1% | 5% | 14% | 80% | 100% | 465 |
| Azzal, hogy a kisgazda minisztériumok szakszerűen
végezték munkájukat |
1% | 3% | 12% | 85% | 100% | 465 |
| 9. Számít-e arra, hogy az infláció
és a kamatszint tovább csökken? |
||||||
| % | ||||||
| Igen, számottevően | Igen, de csak egy kicsit | Lényegében szinten marad | Nem, növekedni fog | Összesen | Bázis | |
| Létszám | ||||||
| 51-100 fő | 8% | 44% | 30% | 18% | 100% | 260 |
| 101-200 fő | 6% | 40% | 30% | 24% | 100% | 119 |
| 200 fő felett | 6% | 49% | 34% | 12% | 100% | 119 |
| 2000. évi nettó
árbevétel |
||||||
| max. 500 M Ft | 7% | 42% | 27% | 24% | 100% | 210 |
| 501-1000 M Ft | 8% | 43% | 31% | 19% | 100% | 108 |
| 6% | 47% | 36% | 11% | 100% | 180 | |
| Gazdasági ágazat | ||||||
| ipar | 8% | 43% | 30% | 19% | 100% | 263 |
| kereskedelem | 4% | 50% | 38% | 8% | 100% | 76 |
| szolgáltatás | 10% | 51% | 23% | 17% | 100% | 83 |
| mezőgazdaság | 4% | 37% | 33% | 26% | 100% | 76 |
| Székhely | ||||||
| Budapest | 11% | 58% | 23% | 8% | 100% | 129 |
| megyeszékhely | 9% | 44% | 33% | 14% | 100% | 105 |
| egyéb város | 6% | 39% | 34% | 20% | 100% | 161 |
| község | 2% | 35% | 32% | 31% | 100% | 103 |
| Tulajdonosi szerkezet | ||||||
| magyar | 7% | 42% | 31% | 20% | 100% | 372 |
| vegyes | 12% | 38% | 38% | 12% | 100% | 52 |
| külföldi | 4% | 57% | 26% | 14% | 100% | 74 |
| Együtt | 7% | 44% | 31% | 18% | 100% | 498 |
| 10.
Mennyi lesz a 2001-es év egészében az éves infláció? |
||||||||||||||
| % | ||||||||||||||
| Max. 5% | 5,5-6% | 6,5-7% | 7,5-8% | 8,5-9% | 9,5-10% | 10,5-11% | 11,5-12% | 12,5-13% | Össz. | Bázis | Átlag | Medián | ||
| Létszám | ||||||||||||||
| 51-100 fő | 1% | 2% | 0% | 8% | 25% | 40% | 9% | 7% | 2% | 4% | 100% | 248 | 10,0 | 10,0 |
| 101-200 fő | 0% | 0% | 2% | 16% | 23% | 34% | 9% | 8% | 2% | 7% | 100% | 115 | 10,1 | 10,0 |
| 200 fő felett | 1% | 1% | 3% | 14% | 30% | 29% | 8% | 8% | 3% | 5% | 100% | 118 | 9,9 | 10,0 |
| 2000. évi nettó árbevétel | ||||||||||||||
| max. 500 M Ft | 1% | 2% | 1% | 8% | 20% | 40% | 10% | 10% | 1% | 5% | 100% | 201 | 10,1 | 10,0 |
| 501-1000 M Ft | 0% | 0% | 1% | 12% | 27% | 37% | 7% | 6% | 3% | 7% | 100% | 102 | 10,3 | 10,0 |
| 1% | 1% | 2% | 15% | 31% | 30% | 9% | 5% | 2% | 4% | 100% | 178 | 9,8 | 10,0 | |
| Gazdasági ágazat | ||||||||||||||
| ipar | 1% | 2% | 1% | 12% | 27% | 34% | 9% | 6% | 1% | 6% | 100% | 250 | 10,0 | 10,0 |
| kereskedelem | 0% | 1% | 3% | 8% | 29% | 43% | 7% | 4% | 3% | 3% | 100% | 75 | 9,8 | 10,0 |
| szolgáltatás | 0% | 0% | 3% | 18% | 26% | 34% | 8% | 8% | 3% | 3% | 100% | 80 | 9,7 | 10,0 |
| mezőgazdaság | 1% | 1% | 0% | 7% | 17% | 37% | 12% | 13% | 5% | 7% | 100% | 76 | 10,6 | 10,0 |
| Székhely | ||||||||||||||
| Budapest | 0% | 2% | 2% | 15% | 34% | 35% | 6% | 2% | 2% | 2% | 100% | 123 | 9,6 | 9,0 |
| megyeszékhely | 1% | 2% | 1% | 9% | 29% | 35% | 7% | 11% | 1% | 5% | 100% | 101 | 10,0 | 10,0 |
| egyéb város | 1% | 1% | 1% | 10% | 25% | 33% | 11% | 7% | 3% | 7% | 100% | 154 | 10,2 | 10,0 |
| község | 1% | 0% | 1% | 11% | 14% | 43% | 12% | 10% | 3% | 7% | 100% | 103 | 10,4 | 10,0 |
| Tulajdonosi
szerkezet |
||||||||||||||
| magyar | 1% | 1% | 1% | 11% | 24% | 37% | 9% | 8% | 3% | 6% | 100% | 360 | 10,2 | 10,0 |
| vegyes | 0% | 2% | 2% | 12% | 22% | 38% | 10% | 10% | 0% | 4% | 100% | 50 | 9,9 | 10,0 |
| külföldi | 1% | 0% | 1% | 15% | 39% | 31% | 10% | 0% | 0% | 1% | 100% | 71 | 9,4 | 9,0 |
| Együtt | 1% | 1% | 1% | 11% | 26% | 36% | 9% | 7% | 2% | 5% | 100% | 481 | 10,0 | 10,0 |
| 11. Tart-e attól, hogy a makrogazdasági
folyamatok (növekedés, költségvetési hiány, folyó fizetési mérleg hiánya, infláció stb.) úgy alakulnak, hogy az kedvezőtlenül érinti cége gazdálkodását? |
|||||||
| % | |||||||
| Igen, a gazdálkodási környezet romlani fog | Igen, vannak erre mutató jelek, de komoly aggodalomra
nincs ok |
Ha vannak is ilyen jelek, cégünket ezek a folyamatok
nem érintik |
Nincsenek aggodalomra okot adó jelek | A makrogazdaság kifejezetten jó irányba halad | Összesen | Bázis | |
| Létszám | |||||||
| 51-100 fő | 32% | 26% | 14% | 24% | 4% | 100% | 250 |
| 101-200 fő | 33% | 23% | 14% | 25% | 4% | 100% | 114 |
| 200 fő felett | 35% | 23% | 19% | 20% | 3% | 100% | 115 |
| 2000. évi nettó
árbevétel |
|||||||
| max. 500 M Ft | 36% | 26% | 16% | 19% | 2% | 100% | 203 |
| 501-1000 M Ft | 33% | 30% | 13% | 21% | 3% | 100% | 105 |
| 29% | 19% | 16% | 30% | 6% | 100% | 171 | |
| Gazdasági ágazat | |||||||
| ipar | 27% | 26% | 15% | 27% | 6% | 100% | 253 |
| kereskedelem | 36% | 23% | 16% | 22% | 3% | 100% | 73 |
| szolgáltatás | 28% | 16% | 24% | 30% | 3% | 100% | 80 |
| mezőgazdaság | 59% | 29% | 7% | 5% | 0% | 100% | 73 |
| Székhely | |||||||
| Budapest | 25% | 12% | 18% | 40% | 5% | 100% | 125 |
| megyeszékhely | 32% | 21% | 17% | 25% | 4% | 100% | 103 |
| egyéb város | 33% | 30% | 15% | 18% | 3% | 100% | 153 |
| község | 45% | 35% | 9% | 8% | 3% | 100% | 98 |
| Tulajdonosi
szerkezet |
|||||||
| magyar | 37% | 23% | 15% | 22% | 3% | 100% | 360 |
| vegyes | 21% | 38% | 17% | 19% | 4% | 100% | 47 |
| külföldi | 22% | 21% | 15% | 35% | 7% | 100% | 72 |
| Együtt | 33% | 24% | 15% | 23% | 4% | 100% | 479 |
| 12. Tervez-e a cége beruházást a következő
12 hónapban? |
|||||
| % | |||||
| Igen, jelentőset | Igen, de nem jelentőset | Nem tervez | Összesen | Bázis | |
| Létszám | |||||
| 51-100 fő | 31% | 35% | 34% | 100% | 258 |
| 101-200 fő | 38% | 37% | 25% | 100% | 119 |
| 200 fő felett | 47% | 34% | 18% | 100% | 119 |
| 2000. évi nettó
árbevétel |
|||||
| max. 500 M Ft | 28% | 31% | 41% | 100% | 209 |
| 501-1000 M Ft | 44% | 35% | 21% | 100% | 107 |
| 42% | 41% | 17% | 100% | 180 | |
| Gazdasági ágazat | |||||
| ipar | 42% | 32% | 26% | 100% | 263 |
| kereskedelem | 26% | 41% | 33% | 100% | 76 |
| szolgáltatás | 35% | 40% | 26% | 100% | 81 |
| mezőgazdaság | 30% | 38% | 32% | 100% | 76 |
| Székhely | |||||
| Budapest | 42% | 32% | 26% | 100% | 128 |
| megyeszékhely | 44% | 36% | 20% | 100% | 105 |
| egyéb város | 31% | 39% | 30% | 100% | 160 |
| község | 31% | 33% | 36% | 100% | 103 |
| Tulajdonosi
szerkezet |
|||||
| magyar | 35% | 35% | 30% | 100% | 370 |
| vegyes | 33% | 44% | 23% | 100% | 52 |
| külföldi | 46% | 31% | 23% | 100% | 74 |
| Számít-e arra, hogy a következő
évben enyhül az adó- és tb-teher? |
|||||
| Igen, jelentősen | 43% | 26% | 32% | 100% | 47 |
| Igen, de csak egy kicsit | 39% | 39% | 23% | 100% | 181 |
| Lényegében szinten marad | 36% | 36% | 28% | 100% | 197 |
| Nem, sőt némileg növekszik
is |
30% | 27% | 43% | 100% | 60 |
| Nem tudja | 36% | 55% | 9% | 100% | 11 |
| Számít-e arra, hogy az infláció
és a kamatszint tovább csökken? |
|||||
| Igen, számottevően | 46% | 34% | 20% | 100% | 35 |
| Igen, de csak egy kicsit | 41% | 34% | 25% | 100% | 219 |
| Lényegében szinten marad | 33% | 40% | 27% | 100% | 152 |
| Nem, növekedni fog | 30% | 30% | 40% | 100% | 90 |
| Tart-e attól, hogy a makrogazdasági
folyamatok úgy alakulnak, hogy az kedvezőtlenül érinti cége gazdálkodását? |
|||||
| Igen, a gazdálkodási környezet
romlani fog |
26% | 32% | 42% | 100% | 159 |
| Igen, vannak erre mutató jelek,
de komoly aggodalomra nincs ok |
44% | 32% | 24% | 100% | 117 |
| Ha vannak is ilyen jelek,
cégünket ezek a folyamatok nem érintik |
37% | 44% | 19% | 100% | 73 |
| Nincsenek aggodalomra okot
adó jelek |
41% | 39% | 20% | 100% | 111 |
| A makrogazdaság kifejezetten
jó irányba halad |
56% | 33% | 11% | 100% | 18 |
| Nem tudja | 33% | 33% | 33% | 100% | 18 |
| Együtt | 37% | 35% | 28% | 100% | 496 |
