A MÁV Általános Biztosító Egyesület kötelező felelősségbiztosítással rendelkező ügyfele még 2006 februárjában okozott balesetet. A kár több mint kétmillió forint volt. Miután az időközben csődbe ment MÁV Biztosító nem fizetett, így az esetben érdekelt Allianz Hungária Biztosító beperelte ügyfelével együtt az autóst és a biztosítót is.
A perben a vétkes sofőr hiába hivatkozott arra, hogy rendesen fizette a kötelezőt, a Fővárosi Bíróság korábbi, jogerős ítéletében megállapította kártérítési felelősségét. Mindezt annak ellenére, hogy a sofőr hangsúlyozta: nem tudhatta, hogy a biztosítónak anyagi gondjai vannak.
Ahogyan a Legfelsőbb Bíróság keddi, felülvizsgálati eljárásban hozott ítéletében fogalmazott: a biztosító és a károkozó egyaránt felelős, és ha a károkozó biztosítója nem tud fizetni, akkor a vétkes sofőrnek kell ezt megtennie. Ő aztán beperelheti biztosítóját, hogy leverje rajta az összeget, de ez már egy másik történet. Tudósítónk értesülése szerint több ezer olyan autós lehet, akinek a csődbe ment MÁV Biztosítóval szerződött vezető okozott kárt, ám hogy ezek közül hány eset került eddig bíróság elé, nem lehet tudni.
Annak érdekében, hogy a megelőzzék a hasonló esetek megismétlődését, 2010. januárjában létrehozták a biztosítók által finanszírozott Kártalanítási Alapot. Azóta ez áll helyt, ha felszámolás alá kerül egy felelősségbiztosító.