A Mávinform legfrissebb tájékoztatása szerint Budapest elővárosi közlekedésében, a Budapest–Esztergom és a Budapest–Vác–Szob vonalon sem kell késésekre számítani. Budapest és Székesfehérvár között pontosan járnak a vonatok. A Székesfehérvár–Sárbogárd vasútvonal Aba-Sárkeresztúr állomásánál délelőtt hóekével sikerült áttörni a szél által emelet másfél méteres hótorlaszt, a pályát megtisztították. Már csak 10 perces késéssel kell számolni.
A Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonalon korábban 15-20 perces volt a csúszás, mert Aszódnál eltörött a sín. A hibát kijavították, azóta a menetrend helyreállt. A Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonal Kőbánya-teher állomásán szintén hasonló hiba történt, a szakemberek már itt is megoldották a problémát, így a Nyugati pályaudvartól Kőbánya-Kispest állomásig mindkét vágányon menetrend szerint közlekednek a vonatok.
Az Alföldön, Békéscsaba térségében, és a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba vonalon a vonatok többsége tartja a menetrendet, egy-egy vonatnál 10-15 perces késés előfordulhat. Szeged és Budapest között 15-20 perc közötti késések esetenként előfordulnak.
Az északkeleti térségben, Debrecen és Nyíregyháza környékén átlagosan 15-20 perces késésekre kell számítani. Észak-Magyarországon a vonatközlekedésben nincsenek jelentősebb fennakadások, a járatok szinte mindegyike pontos.
A Dél-Dunántúlon is sokat javult a helyzet, már csak egy-egy vonat késik. Nyugaton, Zalaegerszeg és Nagykanizsa térségében 10 és 30 perc közötti késések fordulnak elő.
A Székesfehérvár–Szombathely, a Székesfehérvár–Tapolca, a Székesfehérvár–Gyékényes, a Dombóvár–Kaposvár és a Kiskunfélegyháza–Baja vonalszakaszokon csökkentek a késések. A vonatok többsége már itt is pontosan jár, de esetenként 15-20 perccel hosszabb menetidőre számíthatnak az utasok.
Északnyugat-Magyarországon, a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon 20-30 perces késések egyes Sopron, Hegyeshalom és Szombathely felől és felé közlekedő távolsági vonatnál előfordulhatnak, azonban a Komárom, illetve Tatabánya és Budapest közötti elővárosi vonatok tartják az előírt menetidőt.
A szél, valamint az elhaladó vonat menetszele a havat ismételten behordja a váltókba, ezért minden vonat elhaladása után újra ki kell tisztítani a váltókat. Emiatt a hóborította területeken a váltókat folyamatosan tisztítja a MÁV több száz készenléti szolgálatban lévő munkatársa, és a váltófűtő berendezések is üzemelnek. A nagy hó és a hidegmellett is biztosított a folyamatos vasúti közlekedés. Éppen ezért a vasúttársaság javasolja, hogy a biztonságos eljutás érdekében a közúti közlekedés helyett hosszabb távolságokra inkább a biztos megérkezést kínáló vasutat válasszák, ám indulás előtt – interneten, a www.mav-start.hu honlapon vagy a MÁVDIREKT 06 40 49 49 49-es telefonszámán – tájékozódjanak a közlekedő vonatokról, illetve a késésekről.