Gazdaság

Ötmillió emberhez szól az MNB

A pénzügyi kultúra erősítése a gazdaság egészének, az egyes pénzintézeteknek és a lakosságnak egyaránt jót tenne, ezért példátlan, 15 hónapos kampányt indít a jegybank és a PSZÁF - többen között itt, az fn.hu-n.

Ötmillió embert, gyakorlatilag a teljes magyar aktív lakosságot megszólító, a pénzügyi kultúrát fejlesztő edukációs programot indít a Pénziránytű Alapítvány a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szakmai felügyeletével.

Csak jót tesz

Ahogy a lakosság pénzügyeit kezeli, sem a gazdasági növekedést, sem a pénzügyi szektor biztonságát, sem pedig saját boldogulását nem segíti – mondta Simor András, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke a program bemutatkozó sajtótájékoztatóján. A lakosság pénzügyi kultúrájának javítása, a tudatosabb fogyasztói döntések növelik a pénzügyi szektor stabilitását, így kevesebb válság alakul ki – mondta a jegybankelnök.

Az elmúlt időszakban jelentősen erősödött a pénzügyi fogyasztóvédelem jogi és intézményi kerete; mindez azért fontos, mert nagy különbség van egy pénzintézet és a termékeit megvásárló fogyasztó szaktudása között – mondta a sajtótájékoztatón Balogh László, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének alelnöke. A válság nyomán megnőtt a kisebb-nagyobb veszteséget elszenvedő csalódott, sokszor megtévesztett emberek száma, miközben a bizalom és piac erodálódni kezdett. Éppen ezért lényeges a piacok stabilitásának növelése és a bizalom visszaszerzése – értékelte a program jelentőségét a felügyelet második embere, aki szerint olyan fogyasztókra van szükség, akik fel tudják tenni azt az öt-tíz pénzügyi kérdést, ami alapján jól dönthetnek.

15 hónapos szemléletformálás

A Mindennapi Pénzügyeink Program állami intézmények és mintegy két tucat pénzügyi szervezet összefogásával jött létre, és 15 hónapon keresztül 22, a Sanoma-csoporthoz tartozó médiumban mintegy 700 cikk jelenik majd meg a mindennapi élethez szükséges praktikus pénzügyi ismeretekről.

Várhegyi Éva, az alapítvány kuratóriumának elnöke elmondta, a banki, pénzügyi, biztosítási szektor pénzügyileg is támogatja az egy-másfél éves programot, ami mintegy 90 millió forintba kerül. Ebből a piaci szereplők 80 milliót adnak, a fennmaradó részt pedig az MNB állja, míg a PSZÁF szakmai támogatást nyújt hozzá. A piaci szereplők 2-5 millió forint közötti összeggel támogatják a programot, a Sanoma pedig átszámítva mintegy 75 millió forintos értékkel vesz részt benne.

A Sanoma többi kiadványa között az fn.hu is részt vesz a programban, amely lapunkban már el is kezdődött. Az első írásunkból és videónkból az derül ki, mennyire nem értünk pénzügyeinkhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik